L’audició musical és una part molt important de l’aprenentatge que potser algunes vegades amb els menuts deixem de banda, perquè ens pot semblar massa seriosa o massa allunyada del seu món de cantarelles i jocs dansats.

Per altra banda, podem caure en l'error de voler que els nostres infants, facin una audició en silenci i en quietud. Si no és així, ens sembla que ja no estem assolint el principal objectiu, encara que la finalitat sempre serà la mateixa: arribar a gaudir del plaer d'escoltar bona música.

Hem de tenir present que aquestes edats l'audició no vol dir només escoltar. Quan els petits escolten se senten implicats en tota la seva persona i el desig de moure's és tan gran que no el poden dominar, ni nosaltres l'hem de tallar. Podem veure expressions alegres, tristes, balancejos, contagis emocionals, moviments de tronc, dels braços, cames, peus, rialles...

També és important que aquestes audicions siguin descriptives, vives, i captivadores. Les audicions de tipus descriptiu són les més adients, ja que la música segueix el fil conductor d'una història i és com si anéssim passant les pàgines d'un conte.

Aquests elements que tant poden ser gràfics, gestuals, amb objectes o amb personatges... ajuden als menuts a entendre una història representada amb música.

Per aquest motiu, he cregut que seria una bona pensada fer un recull d'aquelles audicions que treballem i de com ho fem. Així com també, donar informació sobre la temàtica de l'obra musical i dels autors.

A l'apartat d'autors, en trobareu alguns que encara no hi ha l'activitat descrita de l'audició, amb paciència... les aniré inclouent.

No obstant, si algú estigués interessat a fer alguna aportació de la seva experiència, es pot posar en contacte a través del meu correu que trobareu al portal.

Que tingueu una bona passejada musical per aquesta web!