PASSEIG AMB TRINEU

Aquest passeig musical, obra del pare de Wolfgang Amadeus Mozart, la va escriure amb motiu del carnaval de la seva ciutat el mateix any que va néixer el seu fill, el 1756.

És una excel.lent mostra d´autèntica música descriptiva on podem escoltar el trot d´uns cavalls, els seus renills, el fuet amb què el conductor atia els animals i fins i tot uns picarols que alegren encara més aquesta distreta sortida.

Argument:

Fa molt de fred i està nevant. Una família agafa el seu trineu i surt a fer un passeig. El trineu l'arrossegen uns cavalls que porten picarols i també els acompanyen uns gossos.

Què necessitem?

L’enregistrament de l’audició i l’equip per reproduir-la.

El suport de l’audició està visualment identificat per la caràtula, un dibuix fa referència a l’obra musical que conté a dins. D'aquesta manera els nens identifiquen amb més claredat l'audició que anem a escoltar.

Demanem als pares que cusin en uns mitjons 6 picarols i ens els portin a l’escola. Una desavantatge dels mitjons és que cada cop que els haguem de fer servir, hem de treure sabates prèviament… si no disposem d’ajuda i estem limitats de temps també es pot fer servir una goma elàstica mitjanament ampla o una tira de velcro on estaran cosits els picarols.

De fet va millor que els mitjons, ja que permet que es pugui posar damunt dels pantalons i així no esmorteix el so dels picarols si queden a sota els pantalons.

Caldria tenir-ne uns confeccionats com a model per mostrar als pares els quals es faran una idea del que volem, i per indicar que hauran de quedar ben subjectats a la cama del nen, ni massa grans ni massa petits.

A mida que els nens els van portan els podem anar guardant en una capsa que tindrem al racó de música.

Un cop els tenim tots ja podem fer l’activitat.

Com fem l'activitat?

Cada nen busca els seus picarols a la capsa i ens els posem amb ajuda.

Amb els picarols als turmells ens asseurem a terra i, demanant atenció i silenci per escoltar els cavalls i els gossos… començarà l’audició.

Un cop ja hem sentit bordar els gossos… ens aixequem impacients, ja que comença el passeig!… nosaltres fem veure que trotem com els cavalls per tot l’espai del qual disposem a l’aula i amb un cop de braç i mà també representem el gest de quan sona el fuet.

Com a recurs màgic, l’adult pot tenir confetti blanc guardat en una butxaca que llençarà de tant en tant a l’aire per simular que està nevant.

L’audició pròpiament dita, juntament amb el desplaçament que produeixen els nostres picarols, és una meravella.