Foto:Massimo Piersanti |
Barcelona
(1953). 1975, Llicenciat en Filosofia i Lletres (Secció d'Història de l'Art). 1976, Catedràtic de Geografia i Història; destinat a l'IES Milà i Fontanals, de Barcelona. 1977, Diplôme Supérieur d'Études Françaises per la Universitat de Toulouse-Le Mirail (França). 1985, Doctor en Filosofia i Lletres (Secció d'Història de l'Art). 1986/7 Visiting Scholar al Department of Art Education de la Ohio State University (Columbus, Ohio, EE.UU.). Des de 1996, Professor d'Història de l'Art a la Facultat d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra. |
Activitat
en Multimèdia i Informàtica Educativa: Curs Edart per lensenyament de la Història de lArt assistit per ordinador, 1986 (en castellà). Documentalista i autor dimatges al videodisc Artfuljourneys, Barcelona, 1992 (en anglès). Autor del CD-ROM Velázquez al Prado (en català, 1993). Moderador de Teledebats (Fòrum) al PIE:El Tres de Maig, de Goya i El Pavelló de Barcelona, de Mies Van der Rohe (1995/6). Autor de videos: La Primavera, de Botticelli (1983), Les pintures de Sant Climent de Taüll (1985), Velàzquez, Painter of His Majesty (1986). Premi del Ministeri dEducació a la producció de videos didàctics, 1990. Coordinador a Barcelona dun grup Comenius (format per escoles de Barcelona, Lyon, França, i Eindhoven, Països Baixos) sobre LArt dans la Ville Moderne (1998-2.000), que es fa mitjançant web. Projectes dinvestigació educativa: La interdisciplinaritat a lEducació Artística (1981/3). Educació Artística i noves tecnologies, tesi doctoral (1983/5). LEducació Artística als Estats Units (1986/7). Innovació Docent als Estudis d'Humanitats (1998-2000). |
Publicacions
específiques: 1.- Títol:Computer Programs to teach Art History. Publicació:CENSUS-Computerization in the Art History.The Getty Trust, Los Angeles. Data i lloc: 1984, Los Angeles, CA (EE. UU.). 2.- Títol: Perspectivas del video interactivo en la Educación de adultos. Publicació: Herramientas, Revista de Formación para el empleo.Fondo de Promoción de Empleo de Construcción Naval..... Data i lloc: 1988, Madrid-Barcelona. 3.- Títol: Perspectivas del videodisco interactivo en la Educación. Publicació: Escuela Española, año L, núm. 3.018. Data i lloc: Madrid, 27 de setembre de 1990. 4.- Títol: Computer Graphics for the Analysis of Visual Art: Las Meninas, by Velázquez. Publicació: LEONARDO, 24:5. Data i lloc: 1991, Berkeley, California (EE.UU.). 5.- Títol: Estudiar un film en el aula: To Be or Not To Be (1942). Publicació: FILMHISTORIA,II,1. Data i lloc: Barcelona, 1992. 6.- Títol:Aprendiendo a Mirar el Arte Editor: Diputación Provincial de Zaragoza i Diputación Foral de Aragón. Data i lloc: 1994, Saragossa. Activitat com a formador: 1.- Classe: Coordinador de l'Escola d'Estiu per a Professors de la Generalitat de Catalunya. Centre: Col.legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya. Període d'exercici: 1980-1986. 2.- Classe: Coordinador del Grup de Treball dInvestigació de Formació Estètica. Centre: ICE-UPC i Col.legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya. Període d'exercici: 1980-1986. 3.- Assignatura: Didàctica de la Geografia, de la Història i de la Història de l'Art. Centre: Instituts de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona, Universitat Autónoma de Barcelona, Servei de Formació i Perfeccionament del Professorat, MEC, etc... Període: 1980-1999. 4.- Classe: Membre de la Comissió de Programes de Selectivitat d'Història de l'Art del Districte Universitari de Catalunya. Centre: Direcció General d'Universitats de la Generalitat de Catalunya. Període d'exercici: Curs 1989-1990. 5.- Classe: Sots-Coordinador d'Història de l'Art. Centre: Universitat de Barcelona i Universitat Pompeu Fabra. Període d'exercici: 1990-1998. |