Parlem d'un projecte d'unitat didÓctica on, mitjanšant l'˙s de les noves tecnologies (internet, processador de textos...), els alumnes desenvolupin les habilitats de comprensiˇ lectora en llengua catalana.

AixÝ mateix, els alumnes adquireixen un bon coneixement dels tipus de textos que poden trobar en la nostra llengua a la xarxa. Per˛ en cap cas aquesta unitat vol ser una referŔncia exclussiva del que podem trobar en llengua catalana a Internet. De fet, els textos sˇn l'excusa per aconseguir dos objectius bÓsics:

*Millorar la comprensiˇ lectora de l'alumne.

*Aprendre a destriar la informaciˇ que rebem d'Internet.

Treballarem la comprensiˇ lectora en catalÓ dels alumnes tot relacionant-la amb les noves tecnologies. Tots els textos que llegirem els trobarem a diferents adreces d'internet mitjanšant enllašos. Existeix la possibilitat de llegir el text sense haver de connectar-se a Internet. Cal dir que el diccionari utilitzat tambÚ serÓ un link a un d'electr˛nic, encara que tambÚ Ús recomanable tenir preparat un diccionari convencional si l'electr˛nic no funcionÚs.

Les activitats d'aprenentatge i avaluaciˇ es troben dins de la unitat didÓctica i, mitjanšant un copiar-enganxar, els alumnes les passaran a Word per poder treballar-les.

Aquest crŔdit consta de 3 unitats d'aprenentatge, dins les quals trobem, en primer lloc, la teoria de la unitat i el diccionari electr˛nic, mÚs endavant, textos classificats segons la seva tipologia textual i, a la vegada, aquests enllacen amb les activitats d'aprenentatge i avaluaciˇ que han de realitzar els alumnes.

Cal destacar tambÚ la funcionalitat, grÓcies a quŔ els enllašos habituals de cada unitat (diccionari, teoria, textos...), obren tots una finestra nova, fent aixÝ possible el treball amb diferents finestres a la vegada.

AixÝ mateix, hi ha la possibilitat de consultar les solucions dins la guia didÓctica de la unitat.

Per qualsevol consulta, aclariment, suggerŔncia o valoraciˇ podeu adrešar-vos a aquests dos correus electr˛nics:

ferrange@telepolis.com

fgarci69@pie.xtec.es

Tornar al principi de la pÓgina Tornem a l'Ýndex