Parlem d'un projecte d'unitat didàctica on, mitjançant l'ús de les noves tecnologies (internet, processador de textos...), els alumnes desenvolupin les habilitats de comprensió lectora en llengua catalana.

Així mateix, els alumnes adquireixen un bon coneixement dels tipus de textos que poden trobar en la nostra llengua a la xarxa. Però en cap cas aquesta unitat vol ser una referència exclussiva del que podem trobar en llengua catalana a Internet. De fet, els textos són l'excusa per aconseguir dos objectius bàsics:

*Millorar la comprensió lectora de l'alumne.

*Aprendre a destriar la informació que rebem d'Internet.

Treballarem la comprensió lectora en català dels alumnes tot relacionant-la amb les noves tecnologies. Tots els textos que llegirem els trobarem a diferents adreces d'internet mitjançant enllaços. Existeix la possibilitat de llegir el text sense haver de connectar-se a Internet. Cal dir que el diccionari utilitzat també serà un link a un d'electrònic, encara que també és recomanable tenir preparat un diccionari convencional si l'electrònic no funcionés.

Les activitats d'aprenentatge i avaluació es troben dins de la unitat didàctica i, mitjançant un copiar-enganxar, els alumnes les passaran a Word per poder treballar-les.

Aquest crèdit consta de 3 unitats d'aprenentatge, dins les quals trobem, en primer lloc, la teoria de la unitat i el diccionari electrònic, més endavant, textos classificats segons la seva tipologia textual i, a la vegada, aquests enllacen amb les activitats d'aprenentatge i avaluació que han de realitzar els alumnes.

Cal destacar també la funcionalitat, gràcies a què els enllaços habituals de cada unitat (diccionari, teoria, textos...), obren tots una finestra nova, fent així possible el treball amb diferents finestres a la vegada.

Així mateix, hi ha la possibilitat de consultar les solucions dins la guia didàctica de la unitat.

Per qualsevol consulta, aclariment, suggerència o valoració podeu adreçar-vos a aquests dos correus electrònics:

ferrange@telepolis.com

fgarci69@pie.xtec.es

Tornar al principi de la pàgina Tornem a l'índex