![]() |
![]() |
|
||
Descripció i característiques del projecte | ||
|
||
Data: octubre/novembre de 2000 | ||
|
||
RESUM DEL PROJECTE | ||
|
||
Autors: | ||
Pere Capdet Sorribes IES Vinyes Velles de Montornés del Vallès e-mail:pcapdet@pie.xtec.es | ||
Marta Carnicero Hernanz IES Barcelona Congrés de Barcelona e-mail: her@teleline.es | ||
Manoli Moreno Onieva IES L’Atmetlla del Vallés de L'Atmella del Vallès e-mail: mmoren76@pie.xtec.es | ||
Isabel Rey Trujillo IES Badia del Vallés de Badia del Vallés e-mail: irey@pie.xtec.es | ||
|
||
|
||
Objectiu del projecte |
||
|
||
Nota
dels autors:
Adjunt en aquest document tenim una proposta d'aplicació d'aquest projecte pel mètode LEITTEXT, per que les professores i professors que s'animin, el puguin treballar amb els sues alumnes. Aquest document per la seva extensió, es pot demanar a l'Aula de recursos de tecnologia o a qualsevol dels autors. Pot ser molt interessant experimentar aquesta metodologia ja provada amb alumnes, amb bons resultats. |
||
Requeriments |
||
|
||
Material |
||
|
||
Equipament |
||
|
||
Descripció del projecte i funcionament |
||
|
||
Esquemes / dibuixos / fotos |
||
|
||
Possibles millores |
||
|
||
Qüestions/ Activitats d'avaluació |
||
|
||
Valoració / conclusions |
||
Des del punt de vista creatiu,
el treball desenvolupat s'ha valorat molt positivament, tot i que a l'inici
de l'activitat vam dubtar sobre el tipus de muntatge a realitzar.
Quant a la planificació del treball, cal reconèixer que s'ha
de modificar la tendència a treballar sense preveure certs aspectes,
cosa que endarrereix el procés, fa que s'utilitzin materials inadequadament
(amb la corresponent despesa econòmica) i es treballi simultàniament
sense unes directrius definides.
Per tal de corregir aquesta tendència, molt negativa, cal potenciar el procés de disseny i planificació inicials abans de posar-se “mans a l'obra”. Cal recordar que aquesta tendència s'agreuja en el cas dels alumnes, ja que els agrada pensar tot treballant. |
![]() |
![]() |
|
|||
Descripció i característiques del projecte | |||
|
|||
Data: octubre/novembre de 2000 | |||
|
|||
RESUM DEL PROJECTE | |||
|
|||
Autors: | |||
Ferran Castellanos Col·legi Martí de Terrassa e-mail: truc@cataloniamail.com | |||
Josep M. Filella IES Miquel Martí i Pol de Roda de Ter e-mail: jfilella@pie.xtec.es | |||
Nuria Torra IES Pablo R. Picasso de Barcelona e-mail: mtorra3@pie.xtec.es | |||
Jordi Viu IES Lluís Companys de Ripollet e-mail: jviu@pie.xtec.es | |||
|
|||
|
|||
Objectiu del projecte |
|||
|
|||
Requeriments |
|||
|
|||
Material |
|||
|
|||
Equipament |
|||
|
|||
Descripció del projecte i funcionament |
|||
Aquest tren d'autorentat
està format per una cinta transportadora que arrossega el vehicle
al temps que un raspall de rentat puja o baixa limitat en el seu recorregut
amb finals de carrera.
Distingim les següents parts:
Ofereix suport als corrons que arrosseguen la cinta transportadora, guia el moviment vertical del corró de rentat i acull els dos motors de reducció que desplacen cinta i pont de rentat. B. Cinta transportadora:
C. Pont de rentat:
D. Instal·lació
elèctrica:
|
|||
Esquemes / dibuixos / fotos |
|||
|
|||
Possibles millores |
|||
|
|||
Qüestions / Activitats d'avaluació |
|||
|
|||
Orientacions (per a l'ensenyament / aprenentatge): |
|||
El projecte també
es pot plantejar com a un crèdit variable a 30 hores. Els requeriments
inicials del projecte permeten plantejar-lo com un crèdit d'iniciació,
de consolidació o bé d'ampliació. El prototipus
construït permet treballar amb ell l'automatització, ja sigui
al final de curs o en cursos posteriors.
És factible un tractament de la diversitat doncs es possible diferenciar el nivell d'assoliment dels continguts curriculars treballats. En aquest sentit es recomana la simplificació dels mecanismes de transmissió i dels circuits elèctrics. |
|||
Valoració |
|||
Es tracta d'un projecte enriquidor, que possibilita una àmplia utilització dels recursos de l'aula, amb un ampli ventall de solucions als requeriments inicials proposats. Admet modificacions i millores en tots els àmbits (elèctric, estructural, estudi de materials,...) i per tant, considerem que és un projecte guay i de p... mare. | |||
Conclusions |
|||
Es tracta d'un projecte
assumible per l'alumnat com a pràctiques d'un trimestre del crèdit
comú de mecanismes i estructures. La temporització
es considera apropiada, tenint en compte que les 20 hores són de
treball a l'aula de tecnologia. Tot i això, el projecte requereix
un treball addicional fora de l'aula de tecnologia, per tal de redactar
l'informe tècnic.
L'interès del projecte rau en la integració de diferents continguts assolits al llarg de l'E.S.O. (mecanismes, electricitat en contínua, estructures, materials, eines i utensilis, representació gràfica,...). |
![]() |
![]() |
|
||
Descripció i característiques del projecte | ||
|
||
Data: octubre / novembre de 2000 | ||
|
||
RESUM DEL PROJECTE | ||
|
||
Autors: | ||
Jordi Fernández IES Sant Andreu de Llavaneres de Sant Andreu de Llavaneres e-mail: jferna72@pie.xtec.es | ||
Ramon Salomo Cava IES Thos i Codina de Mataró e-mail: marpiuca@mixmail.com | ||
Sergio Suitino IES Sant Andreu de Llavaneres de Sant Andreu de Llavaneres e-mail: fcavanil@pie.xtec.es | ||
|
||
|
||
Objectiu del projecte |
||
|
||
Requeriments |
||
|
||
Material |
||
|
||
Equipament |
||
|
||
Descripció del projecte i funcionament |
||
|
||
Esquemes / dibuixos / fotos |
||
|
||
Possibles millores |
||
|
||
Qüestions / Activitats d'avaluació |
||
|
||
Valoració / conclusions |
||
La realització d'aquest
projecte ha estat una activitat que ens ha enriquit a nivell de coneixements,
però sobretot ens ha facilitat una òptica d'alumne que amb
els anys de docència hem anat oblidant.
Hem comès errades, unes de més greus que d'altres, però potser la més important ha estat el no haver planificat amb prou cura el disseny del projecte i haver actuat impulsivament intentant construir un ascensor sense tenir en compte els detalls més evidents: tipus d'estructura, components del circuit, subjecció de la cabina de l'ascensor, etc. De mica en mica però, hem anat reconduint la situació i hem aconseguit dur a terme el projecte, amb l'ajut del professor i amb la col·laboració dels companys Com a conclusions cal dir que es interessant que el professor es posi a fer la practica abans de la seva realització, per saber els possibles problemes que pot arribar a tenir l'alumne. |
![]() |
![]() |
|
||
Descripció i característiques del projecte | ||
|
||
Data: octubre/novembre de 2000 | ||
|
||
RESUM DEL PROJECTE | ||
|
||
Autors: | ||
Sònia Mora IES Gallecs de Mollet del Vallès e-mail: smora2@pie.xtec.es | ||
Amparo Rubio IES Gallecs de Mollet del Vallès e-mail: arubio2@pie.xtec.es | ||
Joan Carles Garrido IES Estela Ibèrica de Santa Perpètua de Mogoda e-mail: jgarrid8@pie.xtec.es | ||
Lluís Castañar IES El Bullidor de Rubí e-mail: lcastana@pie.xtec.es | ||
|
||
|
||
Objectiu del projecte |
||
|
||
Requeriments |
||
|
||
Material |
||
|
||
Equipament |
||
|
||
Descripció del projecte i funcionament |
||
|
||
Esquemes / dibuixos / fotos |
||
|
||
Possibles millores |
||
|
||
Qüestions / Activitats d'avaluació |
||
|
||
Valoració / conclusions |
||
La realització d'aquest
projecte va adreçat a alumnes de 3er curs d'ESO. El situem a principi
del tercer trimestre, perquè posem a la pràctica els coneixements
teòrics que s'han adquirit en els crèdits d'electricitat
a 2n d'ESO, i mecanismes, transmissió i transformació de
moviments a 3er d'ESO.
La realització del projecte ha estat satisfactòria per tots quatre, perquè hem posat a la pràctica els coneixements teòrics dels diferents continguts de l'àrea de tecnologia, i ens hem trobat amb algunes de les dificultats en que es troba l'alumnat. |
![]() |
![]() |