Malaltia

Agent causal

Giardia lamblia

Forma de contagi

Distribució cosmopolita. Més freqüent en edats pediàtriques, tenint el màxim de prevalència en edats pre-escolars i escolars.

S'adquireix per ingestió de quists eliminats a la femta, molts cops al beure aigua contaminada.

Període d'incubació

Símptomes

Dificulta la absorció de greixos, glucosa, àcid fòlic, D-xilosa, vitamina B12, vitamina A i lactosa. Actuant el paràsit com a barrera mecànica, competint amb l'hoste per l'absorció de nutrients.

Els símptomes són variables : de diarrees a síndrome de malabsorció.

Durant el període d'incubació hi ha diarrea, nàusees, vòmit, dolor epigàstric, distensió abdominal.

Tractament

Diagnòstic

El diagnòstic es confirma per la presència del paràsit a la femta per tal e descartar altres malalties.

Gravetat

Prevenció

La millor és la higiene personal, evitant la contaminació d'aigua i aliments amb femtes contaminades.