El
professorat especialista en orientació educativa
|
Recursos per elaborar un pla individual
Adaptació curricular individualitzada (ACI), segons la nova avaluació la nomenclatura ACI que coneixíem fins ara, es passarà a dir Pla Individualitzat on hi haurà de constar: 1. La identificació
de les habilitats de l'alumne/a en els diferents àmbits i àrees
curriculars. Per tant el Pla Individualitzat haurà de recollir el conjunt d'ajudes, suports i adaptacions que pugui necessitar un alumne en els diferents moments i contextos escolars
- Entenem que per tots aquests alumnes cal donar una “resposta educativa”, és a dir, l’aplicació d’un conjunt de mesures necessàries per facilitar l’accés de cada alumne/a als aprenentatges escolars, ja siguin recursos personals, materials, metodològics, organitzatius i d’adaptació del currículum.
- PI (pla individual). Aquest document ha de recollir a partir de la informació obtinguda amb l’avaluació inicial de l’alumne/a, la priorització de les necessitats educatives a treballar i ha d’establir els mecanismes de planificació, seguiment i avaluació del procés del seu aprenentatge, que li ha de permetre incorporar-se a la dinàmica habitual del seu grup classe de referència. És una programació que té en compte les competències bàsiques, cal la conformitat dels pares i l’aprova el director.
- Com fer l’avaluació del objectius? És important clarificar per a cada avaluació els objectius que volem que l’alumne/a assoleixi seleccionats de la programació de curs de l’àrea corresponent o de les capacitats finals d’etapa. Insistirem en la consecució d'objectius de tipus actitudinal i en els procedimentals, podem utilitzar com a model el full adjunt, comprovant el seu grau d'assoliment. Els objectius seran revisats trimestralment pel professorat que l'imparteix les classes en la junta d'avaluació. Algunes propostes:
Propostes i models de documents:
|
Joan
M. Cruz - 2009
|