PINTURA MURAL
El taller de pintura mural, com ja he dit, es va posar en marxa a l'escola el curs 1985-86, en un intent de donar a l'escola un aire nou i als alumnes l'oportunitat de viure la plàstica una mica més enllà de la clàssica hora del dibuix lliure o alguna altra manualitat. Jo, que sempre he estat un entusiasta de la pintura i que vaig viure el fenomen de la pintura mural després de la mort de Franco pels carrers de Barcelona com a sistema de propaganda i forma per a donar-se a conèixer, vaig pensar que a l'escola es podia fer el mateix. L'idea era senzilla en principi: reproduir obres clàssiques de pintors coneguts pel simple fet de donar-les a conèixer i amb la pretensió de aconseguir un treball perdurable.
Els pintors escollits per a començar van ser Picasso i Miró. Amb el temps, ja que el taller va durar quatre anys, també vaig pensar que estaria bé reproduir escenes de còmics d'autors coneguts i pròxims als alumnes. així van sorgir personatges d'Uderzo, Hergé i altres.
Quan ja no van quedar parets per a pintar, els passadissos on estaven les obres van passar dir-se de Picaso, Miró, Hergé i Uderzo.
Fragment del Guernika. (P.Picasso)
Estudi. (P.Picasso)
Constelacions. (J.Miró)
Composició. (J.Miró)