Sessió 2

TEMA

Tornar al Pla de Treball

Apartat 1:

A)Obriu un fitxer d' Open Officce per respondre a totes les preguntes: A quina web podem trobar informació sobre la zona volcànica de la Garrotxa?. Escriu el nom, i troba una foto d' un dels volcans més coneguts de la zona. Hi ha alguna foto del Guernica de Picasso? .Quina és la capital de Colòmbia?. Hi ha alguna pàgina sobre "Alejandro Sanz", per cert, on ha nascut?. Podeu trobar la lletra de l' himne de Catalunya?. Seleccioneu-la i enganxeu-la en el vostre document. Guarda el document amb el nom 02usuari.doc i l' envies per e-mail a l' assessor.

Apartat 2:
A) En aquest cas, afegirem contactes a la nostra Agenda, enviarem un link i i farem un grup amb els alumnes del curs.

Apartat 3:
BÀSIC
A) Tothom hauria d' haver-se fet el seu bloc personal. Si algú/na dels companys/es no ho té pot emanar com fer-ho als companys/es o al formador.
B) Entrarem a la web XTECBLOCS, amb el nostre usuari i contrasenya, i obrirem (amb la icona de les EINES) el nostre bloc personal de Pràctiques.
C) Cal anar a Opcions/Descriptors i crear un descriptor que es diu "asessoramenttaclc". Un cop incorporat aques descriptor, podem anar de nou a la web XTECBLOCS i on diu "Descriptors" clicar "més" i trobar "Assessoramenttaclc". Si cliquem sortiran tots els blocs que tenen aquest descriptor, és a dir tots els blocs dels alumnes del curs.
D) Un cop fet això, anirem a l' Administració/Iniciar sessió del bloc i escriurem un article.Un cop cliquem "Publica" ja es visible al bloc.
E) Ara ja podem incorporar imatges al bloc. El procediment és com l' anterior i després d' escriure el text anem a "Desa al servidor".
Navegarem i triarem la foto. En el nostre cas estaran a la carpeta T:/Curs0809/TAC/Fotos/Ballarines. Un cop triada la foto "Desa al servidor" (podem triar Original-miniatura) i així es podrà veure a l' article. Un cop fet això es pot centrar (icones superiors) i ja es pot publicar.

AVANÇAT

A) Visiteu aquesta web. i escriviu un article al vostre bloc personal.
B) UN cop llegida l' anterior, visiteu aquesta web . Proveu de posar una foto (que estigui a la vostra carpeta) a un article i després, anant a Youtube intenteu "enganxar" un vídeo al bloc. Si ho feu correctament, intenteu anar a Edu3.cat i penjar al bloc un vídeo de l' àrea de Medi Social.

Apartat 4:
Cada cop que arribem a aquest apartat, demanarem la col·laboració d' un company/a del curs per ensenyar les seves experiències d' ús de les TAC amb l' alumnat.
Un cop fet, es penjarà una fotografia (feta per un altre company/a) i un article en el Bloc d' Assessorament TAC. (Això ho farà el professor/a que hagi fet la presentació de les Bones Pràctiques).. Els companys/es que vulguin podran fer un comentari a la proposta de treball presentada a classe.

Apartat 5:
DESCANS

Apartat 6:
A) Entrarem al Bloc d' Estratègies Miró i farem un comentari al darrer article publicat.
B) Intentarem publicar un article que parli d' esports.
C) Si es pot, intentarem penjar un vídeo de l' àrea d' Educació Física de l' Edu3.cat.

Apartat 7:
Si us agraden els audiovisuals i el cinema, aquí teniu dues adreces interessants per visitar:
A) Propostes Audiovisuals. Web.
B) Cine Forum i activitats amb els alumnes (Cicle Superior): Web.

Apartat 8:

Aquí us presentem una sèrie de Links del vostre interès. Si us plau, si trobeu algún que us agrada per treballar amb els vostres alumnes cal que us creeu un "ACCÉS DIRECTE" a la vostra carpeta.

CICLE
Ed. Infantil
Cicle Inicial
Link2 (M' endevines)
Cicle Mitjà
Cicle Superior
EE
Acollida
Anglès
Religió
EF
Tothom

Apartat 9:
A) Anirem a visitar "El ButlleTIC". Farem la recerca d' un recurs adient pels nostres alumnes i després li enviarem per e-mail al formador.

Apartat 10:

A) Propostes TNP.