Quan
obrirem Flash per primer cop ens trobarem una pantalla semblant
a la que podeu observar a sota.
Treballar
en un entorn de dibuix vectorial
força complert, amb eines que ens
ajudaran a integrar imatges vectorials i imatges
bitmaps, amb eines d’inserció
d’animacions, so i vídeo
i eines de manipulació d’aquests,
eines de creació de text
i de manipulació fins transformar-lo en gràfics
vectorials per poder aplicar-li animacions i efectes
creats per nosaltres mateixos, eines
de edició d'interactivitat. Finalment
podrem per crear i publicar pàgines web
amb tot el desenvolupat a Flash.
Que
prodrem fer amb aquest elements?
Moltes
eines, oi? Doncs, en davant...no us preocupeu ara
una introducció i més endavant les coneixereu
més àmpliament. Evidentment emprant-les...
Barra
de Menú.
La
Barra de menús es la típica que podem trobar
en tots els programes que corren sobre l’entorn Windows.
Als desplegables de cada opció trobarem totes les possibilitats
que ens obre el programa. Les opcions més bàsiques
o usuals es troben també en forma d’icones.
Barra
Eines Dibuix, Pintura i altres...
Des
d’aquesta barra podreu dibuixar (vectorialment), pintar,
modificar, etc. Mira de tenir-la sempre oberta. Com?
Ves a la Barra de Menú i selecciona: Ventana>Herramientas
Pannells
Flotants.
Els
pannells flotants faciliten la visualització, l’organització
i la modificació d’elements d’una pel·lícula.
Les
opcions disponibles als pannells controlen les característiques
dels elements seleccionats.
Els pannells de Flash permeten treballar amb
objectes, colors, textos, instàncies, fotogrames,
escenes i pel·lícules completes.
Per exemple, pots utilitzar el pannell Carácter per
a seleccionar els atributs de caràcter tipus o el
pannell Fotograma per a introduir rètols de fotogrames,
així com per a seleccionar opcions d’interpolació.
Podràs
visualitzar una sèrie de pannells predeterminats
Ventana>Conjunto de Paneles>Diseño
predeterminado.
Pots
modificar les dimensions i els continguts de tots els pannells,
i desar-lo com a una opció predeterminada pròpia.
(sempre tindràs el que vols o elñ que fas
servir habitualment a un clic de distància...)
Per
a ver una llista complerta de tots els pannells disponibles
a Flash, selecciona Ventana > Paneles
Barra
d'ESTAT
Des
d’aquesta barra podràs governar l’àrea
de treball i l’escenari. Podràs
visualitzar-ho tot, el fotograma de treball, el 25%, el 50%,
el 100%, el 200%,etc. A la dreta de tot i trobareu uns petits
icones relacionat directament amb els pannells flotants, els
obriran o tancaran tot clicant-los. Podràs obrir
i tancar la Biblioteca de la pel·lícula
activa (més endavant en farem més peu),mostrar Accions i llançar
l’Explorador de Pel·lícules.
Línia
de Temps. Capes.
Es
aquí on podrem controlar els objectes en el temps (nº
frames) i l’espai (capes).Els objectes
es reproduiran en un número determinat de frames per
segon.Per exemple: si volen que un
objecte aparegui en pantalla durant 2 segons i la reproducció
treballa a 12 f.p.s., aquest objecte haurà d’estar
en 24 frames consecutius. L’ordre de capa on és
present un objecte, definirà si es visualitza o no.
La capa inferior es tapada per la superior i així
consecutivament.Per exemple: Si la
capa inferior posem un objecte, i en alguna de superior disposem
altre objecte opac més gran (en dimensions) el primer
quedarà tapat pel segon.
Àrea
de Treball. Escenari.
L’àrea
de treball inclou l’escenari, però tot objecte
situat a l’escenari es visualitzarà quan s’executí
la pel·lícula. Amb els objectes situats a l’àrea
de treball, fora de l’escenari, podrem treballar, inserir
codi, etc., però mai es mostraran durant l’execució
del fitxer generat (SWF)
Menús Contextuals.
A
més a més d’aquest elements i d’altres,
tenim la possibilitat d’activar els menús
contextuals, que contenen comandaments relacionats
amb l’element que que es troba seleccionat a l’àrea
de treball. Per activar-los no més
cal seleccionar un element i clicar
amb el botó dret del ratolí. Per
exemple, quant seleccionarem un fotograma a la fiestra de
Línia de temps, el menú contextual mostra comandaments
per a crear, suprimir i modificar fotogrames i fotogrames
claus. O quant seleccionarem un quadrat dibuixat i repetim
l’operació anterior, el menú contextual
ens permetrà: copia, tallar, enganxar, escalar, rotar,
etc
Bé,
a partir d’ara cada eina s’explicarà en un
exemple en contret...