Taller Morpheus 5è Primària

Aquest program ens permet transformar la fotografia d'una persona en la d'una altra.
Prèvi: Cal tenir les dues fotos (retrat de primer pla del rostre) i que tinguin la mateixa mida. Això ho podem fer amb el mateix Paint Shop Pro. Veiem un exemple del resultat final.

1. Una vegada instal·lat el programa ens trobem amb dues finestres buïdes on ficarem les fotos que volem. Farem clic al Menu Picture i seleccionem Load Picture 1... per trobar i ficar la primera foto i després dobre Load Picture 2... per ficar la segona. En funció de la grandària de la imatge, per poder treballar més còmodes, ens interessarà veure-les més grans o petites. En aquest sentit obrirem el Menú Zoom i triarem 50% per fer-les més petites o 200% per agrandir-les.

2. El sistema que hem de seguir és el següent: haurem de seleccionar una part de la cara de la primera imatge que es correspondrà amb la mateixa de la segona. per això farem clic al botó Drags dots i sense deixar arrossegarem un botonet a una part de l'ull esquerre de la primera foto. Al deixar el ratolí podem veure que a la segona foto ens ha aparegut un altre botó del mateix color; farem clic al damunt i l'arrossegarem fins deixar-lo en el lloc de la cara equivalent a la primera foto. Així hem de fer amb tota la cara. Per exemple 4 botons que envolten cada ull, 3 pel nas, 5 per a la boca i uns altres per les orelles; envoltarem tot el rostre sense contar el cabell, i després tota la part del cabell, i el coll i les espatlles.
IMPORTANT:
>>> Ens interessa col·locar els punts de referència en els perfils de les parts del rostre i sempre que es puguin relacionar amb l'altre rostre (per exemple posar punts en mig de la front no ajudaria res, sinó més bé al contrari)
>>> Qunats més punts de referència posem millor sortirà la transformació:

3. Una vegada hàgim acabat de la feina anterior anirem al Menú Render - Options i a la finestra resultant activem a la part de sota les dues opcions Forward i Backbward de la Direction. Això farà que la nostra transformació sigui un bucle interromput transfrormant-se la 1ª imatge en la 2ª, després aquesta en la 1ª i tornar a començar

4. Per crear la Trannsformació obrirem el menú Render i triem Shockwave Flash Movie... per tal de crear un arxiu Flash que podrem ficar dintre de qualsevol pàgina wweb i a més tindrà poc pes. Seleccionem la carpeta on volem desar l'arxiu i li donem un nom. Fem clic al botó GUARDAR i veiem sense tocar res com es fa la transformació.

5. Com a idees podem donar unes quantes:

>>> Desar totes les fotos dels alumnes en una carpeta compartida per tal que facin les transformacions que vulguin.
>>> Una vegada aprenen la tècnica queda mol bonic tranformar-se un mateix en un personatge famós, o una foto pròpia de quan era petit a una actual, o una pròpia per transformar-la en la del pare o la mare...
>>> Si les imatges miren cap el mateix lloc el resultat encara serà millor. Després de la primera transformació val la pena que tots els alumnes contemplin els resultats obtinguts pels altres doncs dels errors propis i dels altres aprenem tots.