Taller Escriptori EDU365.COM

1. Connexió a la pàgina www.edu365.com i registre com a usuari

2. Si ho hem escrit bé sortirà el nostre nom d'usuari

El Xat

Cal identificar-se al portal.

Des de la barra superior de la portada de l'edu365 entreu a xat.
Per defecte, a Nom sortirà el vostre identificador. Podeu canviar-lo amb el nom que vulgueu.
Seleccioneu un canal i feu clic a entra.
Heu d'escriure dins la caixa de text i fer clic a envia perquè la vostra frase la pugui llegir qui estigui connectat.
És important que hi hagi més d'una persona a cada canal, ja que si es tracta de dialogar un de sol, és molt avorrit. Podeu posar-vos d'acord amb algú per quedar a una hora concreta i entrar-hi.

Que comenci la conversa!

L'Escriptori

Editor de Textos: Veure pràctiques

Diccionaris Diccionaris

1. Utilització del diccionari multilingüe: Posar en una taula en l'Editor de text els noms dels membres de la família en diferents idiomes.

2. Ús de la Enciclopèdia catalana:
Feu clic sobre Enciclopèdia Catalana.
Elegiu l'opció Gran Diccionari de la llengua catalana i escriviu, en el quadre de text del cercador, la paraula clonar. Observeu el resultat de la cerca.
Elegiu a continuació l'opció Corpus Enciclopèdic i torneu a escriure la paraula clonar en al quadre de text. El cercador us mostra la definició del mot i si, a més a més, feu clic sobre la paraula activa, us mostra l'arbre del coneixement que inclou aquest mot i una adreça d'Internet relacionada.
Si voleu informació sobre algun municipi de Catalunya, escriviu el nom en el quadre de text i i, des de l'opció Corpus enciclopèdic, obtindreu, a més a més de l'article corresponent, un enllaç a la Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Si es tracta d'una ciutat gran, per exemple, Girona, també obtindreu un recull històric de notícies de premsa i adreces d'interès a Internet.
En el cas que dubteu sobre l'ortografia d'una paraula, podeu escriure el començament d'aquest mot i el cercador us mostrarà totes les paraules amb aquest començament. Per exemple, imagineu que dubteu sobre l'ortografia de contrasenya. Escriviu contras en el quadre de text del cercador alfabètic i observeu el resultat de la cerca.

3. Ús de l'Enciclopèdia Ciclonet
Enciclonet és una enciclopèdia en línia en llengua castellana. Funciona com una enciclopèdia en CD-ROM però amb una base de dades sempre actualitzada gràcies als avantatges d'Internet.
En el menú apareixen 7 opcions:
Arte y literatura
El mundo
Humanidades
Ciencias de la sociedad
Ciencias de la vida
Ciencia y tecnología
Deportes y aficiones
cadascuna de les quals, té diverses subopcions.
També ofereix dues seccions, efemérides i galerías (de pintors i animacions en flash).
El buscador permet cercar paraules en el títol d'un document o en el text.
S'hi accedeix des de l'escriptori http://www.edu365.com/escriptori/index.htm
Eina molt útil en la cerca d'informació per a l'estudi de qualsevol tema i en la realització de treballs per a qualsevol àrea, matèria i nivell educatiu.
Farem un a recerca de: Salvador Dalí, célula, luna, radiología, huelga.

4. Correu electrònic: Correu web
Permet, als alumnes registrats al portal, llegir i enviar correu electrònic des de qualsevol ordinador connectat a Internet, sense necessitat d'instal·lar i configurar un programa de correu electrònic.
Podeu trobar aquest servidor de correu a la barra superior de la pàgina principal de l'edu365.com
L'adreça de correu dels alumnes és identificador@ww1.edu365.com
Trobareu més informació a l'ajuda del programa.
Si voleu configurar-vos el correu al vostre ordinador trobareu les guies a Escriptori digital/Atenció a l'usuari/Utilitats/Guies.
Per utilitzar-lo cal ser usuari registrat.

Consells per al bon ús del correu electrònic
En el món dels internautes hi ha unes normes de cortesia que cal conèixer i respectar. És el que s'anomena netiqueta o "netiquette":
Els missatges han d'anar sempre signats, és a dir, cal escriure el nom del remitent al final del text.
S'ha de posar sempre un Tema o títol que descrigui de forma breu el missatge.
No s'han d'escriure missatges sencers amb lletres en majúscula. Escriure en majúscules equival a cridar en una conversa.
És convenient separar el text en paràgrafs per tal de facilitar la lectura.
En els missatges amb preguntes i respostes successives, s'ha d'anar eliminant el text antic per tal de no trobar-se amb un missatge molt llarg i incòmode de llegir.
No s'ha de fer servir el correu electrònic per fer publicitat o intentar vendre algun producte. Aquests tipus de missatges són molt mal rebuts, especialment en els fòrums culturals, científics o educatius.
En les llistes de distribució, cal intentar evitar diàlegs personals entre dos usuaris que potser no interessen a la resta. Per enviar missatges personals cal adreçar-se directament al destinatari, i no enviar els missatges a tot el grup.
Cal ser sempre molt respectuosos amb els altres usuaris, evitant insults o expressions ofensives.
S'ha d'evitar seguir la veta a cartes en cadena, piràmides i altres històries per l'estil, que també es donen en el món del correu electrònic.
A Internet conviuen diferents plataformes i sistemes operatius, en entorns lingüístics diferents, i això provoca que alguns usuaris tinguin problemes per a representar o llegir les lletres amb accents i altres caràcters com la ç o la ñ. Tingueu-ho en compte si envieu missatges a les llistes de correu.
També us recomanem que us rellegiu els missatges abans d'enviar-los: els textos han de ser breus, concisos i ben redactats.

5. Ús de les Carpetes personals Carpetes