Jo i els que m'envolten (CM09)

Pacs
Introducció + 2 pacs: 39 activitats / 107 fitxers / 27 imatges
Pac 1. La família i jo (20 activitats)
Pac 2. L'escola. Viure en societat (16 activitats)

Introducció
Pac 1

Pac 2

Material complementari

Educación para la solidaridad
Moncho Marín Calvo (jmac0011@encina.pntic.mec.es)
Texto e imágenes: Revista Jatun Sunqu "Corazón Grande"
CP. San Lorenzo de Ezcary. La Rioja

Paquet d'activitats basat en la revista Jatun Sunqu "Corazón Grande". Aquestes activitats sobre la solidaritat recullen una sèrie de textos, imatges, mots encreuats i trencaclosques amb l'objectiu d'educar els alumnes per a viure en un món més solidari

Activitat CLIC / 1 paquet / 28 activitats / 1931 Kb
Primària / espanyol

Educar para la solidaridad
Mª José Gracia Gil, Mª Jesús Mora Lilao y Estíbaliz C. Mena Ederra, con la colaboración de Jesús Machín (jmachin@cerezo.pntic.mec.es)
CRA Maestrazgo – Gúdar. Teruel

Les enormes injustícies socials divideixen el nostre món en un Nord, ric i poderós, i un Sud empobrit i dominat. Aquestes injustícies fan també que al Nord existeixi un "sud" pobre i marginat.
El rebuig cap a alguns d'aquests grups es converteix sovint en racisme. Potser la forma més extrema del racisme sigui la xenofòbia, és a dir, l'odi cap a tot el que es considera estranger.
En aquest paquet es plantegen elements de reflexió sobre la problemàtica de la marginació, el racisme i la xenofòbia, i es proposen activitats que ajudin a fomentar la solidaritat, la tolerància i la cooperació.

Activitat CLIC / 2 paquets / 26 activitats / 480 Kb
Espanyol / tarja de so / Clic Sinera 2000

Cedre (Coordinadora d’Organitzacions Solidàries de les comarques gironines i l’Alt Maresme)

Plataforma unitària de coordinació d’entitats i ONG que treballen al nord-est de Catalunya. Interessants apartats de recursos, documents i enllaços.

Professorat / primària / pàgina web / català

Los derechos de los niños

Pàgina de la UNICEF sobre els drets dels nens, amb il·lustracions

Primària / pàgina web / espanyol