Sessió núm. 5

Objectiu sessió:

Aprendre la dansa Cumberland Square Eight.

Contingut:

Dansa Cumberland Square Eight.

Temps :

60 minuts.

Material:

Cassette, flashcards i fotografies.

Escalfament

• S'explica a l'alumnat com es col·locaran a l'espai; es ficaran per parelles i en grups de vuit, cada parella es col·locarà a l'espai com si estigués al damunt del costat d'un quadrat. És a dir, entre les quatre parelles fan la forma d'un quadrat i tots els grups de 8 estan repartits per tot l'espai com en la flashcard núm.4. Es dóna temps a l'alumnat perquè s'hi col:loquin.

• S'explica a l'alumnat com han d'agafar la parella, en ballroom hold, i se'ls dóna temps perquè s''hi agafin.

•  Joc: seguint la música de la dansa Cumberland Square Eight, l'alumnat va saltironant per l'espai, quan la música para, s'han de col·locar al lloc (per parelles i formant grups de 8, en forma de quadrat), sense agafar-se. Com en la flashcard núm.4.

•  Joc: l'alumnat va saltironant per l'espai amb la música de la dansa Cumberland Square Eight, quan la música para, han de buscar a la parella i ficar-se agafats de la manera que han de ballar, és a dir en ballroom hold. No s'han de col·locar al lloc de l'espai que correspon, s'agafen al lloc on es troben.

•  Joc: amb la música de la dansa van saltironant per l'espai, quan la música para s'han de col·locar al lloc que correspon per començar a ballar la dansa amb la parella i agafats de la manera que mana la dansa.

Part Principal

Consultar l'apartat dance steps de la guia del professorat.

•  Es fan els passos de 1 al 16 sense música.

•  Es fan els passos del 17 al 32 sense música.

•  Es fan els passos del 1 al 32 amb música.

•  Es fan els passos del 33 al 48 sense música.

•  Es fan els passos del 49 al 64 sense música.

•  Es fan els passos de l'1 al 64 amb música.

•  Es fan els passos del 65 al 80 sense música.

•  Es fan els passos del 81 al 96 sense música.

•  Es fan els passos del 65 al 96 amb música.

•  Es fan els passos del 97 al 112 sense música.

•  Es fan els passos del 113 al 128 sense música.

•  Es fan els passos del 65 al 128 amb música.

•  Es balla tota la dansa amb música.

 

Tornada a la calma

Es comenta amb l'alumnat el que ha anat bé i el que no ha anat tant bé i se'ls explica que faran a la propera sessió.

Observacions

Donat que l'alumnat de cicle mitjà i superior junts són 8, només es podrà fer un grup de 8 persones. En classes més nombroses es podrien fer més grups.