Propostes de treball per a l'adaptació curricular a Tecnologia
 Segon cicle de l'ESO - Crèdit comú: L'habitatge

Seccions

Proposta de treball

Dinàmica de grup

Grup de treball

Procés tecnològic

Pas a pas...

Recull fotogràfic

Integrem les TIC

Proposta de treball

Competències TIC

Agraïments

Crèdits

Inici > Proposta de treball

Durant les últimes setmanes hem treballat el crèdit comú de l'Habitatge. Per fer-ho, i tenint present les dificultats d'aprenentatge d'alguns dels alumnes, l'apartat de pràctiques del crèdit es va plantejar a partir de la creació de grups de treball autònoms dintre dels mateix grup classe.

Per tant, el grup classe (3r ESO C, IES Pau Claris) es va estructurar en dos grups de treball cooperatiu amb propostes de treball adaptades.

Treball

Cooperatiu

La idea era afavorir una dinàmica de classe molt flexible, potenciant que els alumnes s'impliquessin en el projecte a realitzar i que ells mateixos fessin la gestió de la feina i del pla de treball.

El plantejament del format del grup de treball cooperatiu ha donat uns resultats realment molt bons... fins al punt de convertir la figura del professor en una mena de "supervisor-mediador". S'ha aconseguit, per tant, l'autogestió de la feina per part dels grups de treball.

Les propostes de treball eren les següents:

Proposta grup de treball: Mosaics Modernistes

• estudi i classificació dels materials de la construcció.

• anàlisi i comentari de fotografies de mosaics modernistes que hi ha a Internet.

• disseny, amb programes de dibuix i edició de textos, de senzilles composicions (tipus mosaic).

• Realització pràctica, al taller, de mosaics modernistes.

• Avaluació dels resultats i comentari final.

Proposta grup de treball: Bigues de formigó

• estudi i classificació dels materials de la construcció.

• elaboració de bigues de formigó (armadura, encofrat... ).

• realització d'una senzilla prova de resistència.

• Avaluació de resultats i comentari final.

www.auladerecursos.com  - www.areaTIC.com