QUI SÓC? COM SÓC? QUÈ VULL FER? COM VULL FER-HO?

UNITAT 3:

Qui em pot fer de Model?

En aquesta unitat es tracta de descobrir o re-descobrir personatges que s'han distingit en la seva vida i que també han fet un camí per arribar a la seva vocació.

Cal descobrir persones que podrien ser un model per a tu, aprendre sobre les qualitats que tenen i descobrir quines capacitats van desenvolupar en la seva etapa de formació per a esdevenir personalitats cèlebres o herois.

ACTIVITAT 31: Investiga sobre el teu personatge

Aquesta recerca i treball es pot fer individualment, és a dir, cadascú un "personatge model" diferent, o bé en equip, treballant i aprenent del mateix personatge.

Pensa en persones, gent, que admires, respectes, t'agrada o estimes. Pensa en persones que t'han impressionat i que pots prendre com a models. Poden ser familiars, amics, coneguts, o persones més llunyanes, com per exemple, famosos, personatges cèlebres, actors o actrius, polítics, o personatges ficticis, del còmic o del cinema.

Les fonts seran a través d'internet, però segons quin personatge escolliu haureu de fer servir altres fonts d'informació.

ACTIVITAT 32: Explica'ns què en saps

Una vegada realitzada la recerca haureu de fer el següent:

1. Enviar a cada membre del crèdit un text sobre el teu personatge, destacant sobretot:

- per què l'has escollit?

- què és el que el fa especial? quines qualitats positives té i que a tu t'entusiasmen?

- les adreces internet que has utilitzat.

2. Respondre a les preguntes que et facin els companys sobre el teu personatge-model, i al mateix temps fer preguntes sobre els personatges dels teus companys.

ACTIVITAT 33: Conclusions, a partir del teu personatge

Una vegada has acabat la recerca i el treball contesta aquestes preguntes:

- Quines tres persones t'agradaria imitar en un futur?

- Quines coses que el teu "personatge model" ha fet i que tu també voldries aconseguir?

- Quines qualitats personals té el teu "personatge model" i que tu també voldries tenir?

- Què hauries d'aprendre o fer per a semblar-te al teu "personatge model"?

- Quines qualitats tinc ara i que jo voldria millorar?

I envia-les al professor aquí.

Fer l'activitat.

AVALUACIÓ

Per a començar a avaluar cal haver realitzat i lliurat totes les activitats.

Es valorarà:

- La quantitat i diversitat de fonts utilitzades.

- La bona redacció del text.

- La comprensió dels valors i qualitats personals del "personatge model".

RECURSOS

Internet és una gran eina per a trobar informació i aprendre. En aquesta unitat també utilitzem la xarxa per a obtenir la informació. No t'oblidis de utilitzar la pàgina de recursos que durant tot el crèdit pots necessitar.

Una altra possibilitat que tens és utilitzar el correu electrònic per a posar-te en contacte amb aquests "personatges models". Els pots escriure, podries fer-lis preguntes.

a) Localitzadors de biografies i personatges:

Buscabiografias

Biografias

Famosos

Biografías de Líderes Políticos

Online Biographies

b) Localitzadors d'adreces electròniques:

WhoWhere?

Internet @ddress Finder

Yahoo! People Search

Consulta o suggereix sempre que sigui necessari.