QUI SÓC? COM SÓC? QUÈVULL FER? COM VULL FER-HO?

UNITAT 4:

El Món de les Professions

Caldrà ara explorar diferents professions i oficis en els quals esteu interessats. Us heu de decidir per una professió.

Caldrà en primer lloc agrupar-se per professions. de totes maneres es podrà fer individualment. Abans de començar el treball pròpiament dit, penseu-vos-ho bé, tingueu en compte tot el que heu fet fins ara i escolliu la professió en sentit ampli: no concreteu excessivament limitant-vos al que podríem anomenar "ocupació"

Per a saber-ne més podeu consultar el següent document: "Vocació, Professió i Ocupació".

Després de buscar la informació necessària penseu que l'heu d'elaborar i re-escriure amb el vostre propi llenguatge.

ACTIVITAT 41: Explora una professió

a) Torna enrera a les activitats de la Unitat 1. Llegeix el que en vas obtenir i fes una llista de 10 possibles professions en les que podries estar interessat.

Si encara estàs ben despistat i necessites més orientació, perquè no t'atreveixes amb aquest qüestionari: "The Career Key".

b) Tria una una professió per a investigar. En cas de que treballeu en grup, cada persona treballa una professió diferent.

El guió orientatiu pot ser aquest:

- En què consisteix?

- Quins estudis i titulacions són necessaris?

- Quins altres coneixements o habilitats són necessàries?

- Com és la feina? Quines ocupacions es realitzen?

- Quines condicions de treball té? (salari, horaris, ...)

- Quines perspectives de futur té? Existirà en el futur? Augmentaran o disminuiran els llocs de treball d'aquesta professió en el futur?

- Té possibilitats de promoció, de millora?

- Quins avantatges i inconvenients té aquesta professió?

- Quines professions i ocupacions tenen relació amb la profesió que heu treballat?

c) Visita les adreces dels recursos generals, els d'aquesta unitat i les que tu mateix coneguis. Recull la informació que necessitis. Pots copiar les fotos o imatges que necessites.

Aquí tens una llista de pàgines web ordenades per grups professionals. Busca la teva professió!

ACTIVITAT 42: Presenta la professió

Ara et toca la presentació davant de la resta de companys de la professió que has explorat.

Diposes de cinc minuts, com a mínim.

Pensa que pots disposar d'alguna eina de presentació, com per exemple el PowerPoint.

En els cinc minuts o més de presentació caldrà demostrar un adequat coneixement de la professió. Es valorarà la bona postura, l'ús adequat de la veu i la sintonia amb els compajys.

Consulta els punts que es tindran en compte en la presentació aquí.

CONCLUSIÓ

Pensa després del treball:

- Encara segueixes pensant en aquesta professió? Per què?

- Per què has escollit aquesta professió?

No oblideu de consultar la pàgina de recursos.

a) Dades Estadístiques:

Instituto Nacional de Estadística

Instituto Nacional de Estadística. Base de Datos TEMPUS Consulta de dades

Instituto Nacional de Empleo (INEM) Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales. Serveis. Estadístiques. Contractes. Taller. Consultes i suggerències.

b) Guies de Professions:

CENP Centro Español de Nuevas Profesiones

Elcano (Listat de professions)

Job Guide 2002 (Recull de milers de perfils professionals)

Student Counseling and Career centre: Exploring Occupations

c) Institucions Públiques

Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya

Servei Català de Col·locació

Consulta o suggereix sempre que sigui necessari.