QUI SÓC? COM SÓC? QUÈ VULL FER? COM VULL FER-HO?

UNITAT 5:

El Meu Projecte Personal

Estem arribant al final del nostre crèdit.a arriba el moment d'escriure el teu Projecte Personal i establir un Pla d'Acció de com arribar-hi. Com en totes les activitats t'hauràs d'ajudar de la xarxa i sempre tens la possibilitat de contactar amb el professor per a suggerir o per a consultar. Ho pots fer aquí.

"Life consists in what a man is thinking of all day"

(Ralph Waldo Emerson)

"The difference between a goal and a dream is the written word"

(Gene Donohue)

ACTIVITAT 51: Pensant en els meus Projectes

Pensa en el teu Projecte:

- Quina és la teva meta professional?

- Què podria posar dificultats per assolir els teus projectes?

- Com podries superar els obstacles?

- Què en pots aprendre de tot això?

Respon-les aquí.

Fer l'activitat.

ACTIVITAT 52: Dissenyant un Pla d'Acció

Després de formular les teves metes et cal fer-lo concret. Per això et proposem construir el teu itinerari o "arbre d'opcions" que et suggerim aquí.

Fer l'activitat.

Tingues en compte que aquest sempre serà provisional i que l'hauràs de refer a mesura que avanci el temps i tingues en compte les circumstàncies canviants.

Anem a suposar que ja tens clar el què vols fer i també que tens alguna alternativa pensada. Ara dissenyaràs camins diferents per arribar a la professió que vols fer i dissenyaràs, seguint el mateix camí, professions diferents que serveixin d'alternativa a la que tries.

És important que t'adonis de la importància de les alternatives. Avui dia és molt important generar-te alternatives a tot procés de decisió. El mercat laboral és canviant, les dificultats i els nous nivells d'exigència per assolir qualsevol fita més aviat augmentaran que no pas disminuiran. Cal, doncs, tenir ben pensades les alternatives a cada moment.

CONCLUSIÓ

Hem arribat al final. Has après alguna cosa sobre tu mateix i sobre la direcció que pot prendre la teva vida. Tenir un projecte, unes metes, uns objectius et pot donar un sentit a la teva vida. Tenir un pla d'acció et pot donar les eines per aconseguir la teva meta. Tanmateix sigues flexible ja que les circumstàncies i els teus propis canvis el faran revisar contínuament. No tinguis por dels canvis, així és la vida.

Aquí tens un llistat d'Elements a tenir en compte per a un Pla d'Acció. De tant en tant revisa'l.

No t'oblidis de consultar la pàgina de recursos.

a) Adreces Generals

Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Guia del Sistema Educatiu (Com és el sistema educatiu, descripció de totes les etapes educatives, preguntes)

Sistema Educatiu

Estudis

Secretaria General de Joventut

Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya

b) Centres d'Ensenyament:

Dices. Directorio de Centros de Formación (Llistat de tots els centres d'ensenyament)

Recerca d'Estudis per Centres

c) Estudis Post-obligatoris:

Programes de Garantia Social (Estudis possibles sense Graduat d'educació Secundària)

Departament d'Universitats, recerca i Societat de la Informació (Informació d'estudis universitaris i de totes les universitats catalanes)

Universidades Españolas

Escoles Taller i Cases d'Oficis

Treballem per la Formació

Formació d'Adults

d) Serveis d'Orientació:

Edu365 (Portal d'Orientació del Departament d'Ensenyament)

Educaweb (Portal d'Orientació per a alumnes, pare i mares)

Orientació

Informació sobre el Món Universitari

Saló de l'Ensenyament

Web d'Orientació Acadèmica i professional

Orienta't

Orienta't Bé

e) Introducció al Món Laboral

Oficina Empleo

Bolsa de Trabajo

Expansión y Empleo

Trabajo.org - La organización para el Trabajo

Trabajos.com - Hispavista (Procediments de recerca de treball)

Oficina Empleo - El Empleo Español en la Red

Consulta o suggereix sempre que sigui necessari.