Webquest: "Josep Pla a Girona"

DIDÀCTICA

INTRODUCCIÓ

La Webquest: "Josep Pla a Girona" és un nou projecte per als alumnes de l'Aula Oberta de l'Ies Salvador Espriu.

Proposa que els nois i noies d'aquesta edat facin una guia turística a partir de decidir un itinerari concret.

Per assolir l'objectiu del projecte, que es planteja com un treball col·laboratiu, cal que els aprenents utilitzin de manera guiada la xarxa com a font d'informació, conjuntament amb altres recursos documentals.

PROCÉS

AVALUACIÓ

CONCLUSIÓ

Treballar a partir de webquest resulta engrescador i apassionanat, no només per l'alumnat, que va descobrint com fer la recerca per internet i utilitzant les eines que utilitzen les TIC per realitzar produccions, si no també pel professorat... d'alguna manera els docents aprenem alhora que l'alumnat.

OBJECTIUS GENERALS

Els objectius generals que es pretenen assolir a través de les activitats proposades són:

* ÀREA DE LLENGUA
o Comprendre de manera global diversos textos.
o Reconèixer les idees fonamentals d’un text i ordenar, classificar, triar i rebutjar informació.
o Plasmar de manera resumida tota la informació adquirida i que és necessària.
o Estimular la imaginació amb la finalitat de crear noves històries.

* ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI
o Utilitzar fragments de textos per a l’estudi del medi físic, cultural i històric.
o Seleccionar informació a fi d’obtenir dades d’un tema concret.
o Identificar i discriminar els trets més importants o característics d’una determinada ciutat.

* ÀREA DE TECNOLOGIES D'ACCÉS AL CONEIXEMENT
o Valorar els avantatges i els inconvenients de l’ús d’objectes, processos i recursos tecnològics.
o Utilitzar amb precisió, i a nivell elemental, instruments de processos tecnològics.
o Aplicar els coneixements en l’àmbit tecnològic de manera creativa i pràctica utilitzant les diverses possibilitats aportades per les noves tecnologies.
o Adquirir i valorar el sentiment de satisfacció produït pel fet de realitzar un treball en condicions adequades, solucionar problemes i perseverar en la superació de les dificultats pròpies del procés.

* ALTRES OBJECTIUS
o Col·laborar amb els companys/es aportant-hi opinions, experiències,... quan es treballa en equip.
o Tenir cura dels materials propis i comuns, vetllant pel seu manteniment i perquè altres persones els puguin utilitzar en les mateixes condicions en què han estat trobades.
o Ser conscient que les decisions i participacions pròpia són factors importants per construir una acció col·lectiva.

Introducció Procés Tasques Avaluació
Didàctica Recursos Curs 06/07 Curs 12/13