Webquest: "Josep Pla a Girona"

TASCA Nº 5: OBSERVA, ESCRIU, FOTOGRAFIA

En aquesta tasca ens passejarem per Girona i farem les cinc parades als llocs que va descriure en Josep Pla.

A cada etapa seguirem el següent procés:

1. Lectura del text.

1. VISTA GENERAL
  2. CARRER DE LA FORÇA
  3. LA CATEDRAL
  4. ST. PERE DE GALLIGANTS
  5. ST. FELIU

2. Observació i preparació de la descripció.

En literatura, la descripció és la representació d'alguna cosa amb paraules. Es tracta de fer veure al lector un objecte, un paisatge, una persona... i de vegades, fer sentir una experiència, una emoció, un sentiment de qui descriu.

En un text descriptiu, són molt freqüents els adjectius i els situacionals. Exemples d'adjectius: groc, verd, vermell, gran, petit, gros, prim, ample, estret, bonic, lleig... Exemples de situacionals: a dalt, a baix, davant, darrere, a la dreta, a l'esquerra, més amunt, més avall...

Tria un racó per asseure't, i observa atentament tot el que els teus ulls puguin abastar. Fes-te'n una fotografia i memoritza-la.

Pots seguir els punts que trobaràs AQUÍ.

3. Escriptura de la descripció.

Durant la sortida ho hauràs de fer en forma d'esborrany i en una llibreta de camp.

4. Fotografia el lloc.

Tria un bon lloc per a fer la foto. Després hi posaràs el peu de foto.

Si no disposeu de càmera, el professor us la farà i us la trametrà per correu electrònic.

Introducció Procés Tasques Avaluació
Didàctica Recursos Curs 06/07 Curs 12/13