r

UT4 PIRÀMIDES2

SITUACIÓ DE LA REALITATU

Com a enginyers haurem de simular amb OpenRoberta el recurregut intern dins de les piràmides d'Egipte, pel passadís d'entrada i per les dues cambres obertes

fins sortir de nou a l'exterior. Finalment, s'arribarà a la càmera del tresor i es recolliran unes mostres per analitzar-les.

FASE INICIALUSE INIIAL

ENTRA I SURT DE LA PIRÀMIDE. OPENROB (R4.1.2)

Es vol simular amb OpenRoberta un robot que faci un recorregut intern dins de les piràmides, entrant pel passadís d'entrada i recorrent les dues cambres obertes fins sortir de nou a l'exterior.

Cal pujar al vostre compte d'OpenRoberta aquesta imatge ----->

Podeu utilitzar el compte d'Open Roberta: escolagarbi contra: esplugues.

Recordeu desar el programa

FASE DESENVOLUPAMENTU

RECORREGUT TURÍSTIC. OPENROB (R4.1.3)

Busca i situa els diferents espais que hi ha a la imatge i simula, amb OpenRoberta, un robot que faci un recorregut turístic dins de la piràmide "dient" els noms dels diferents espais i cambres per on va circulant fins la sortida a l'exterior.

Recorregut del simulador del robot OpenR

Cal pujar al vostre compte d'OpenRoberta aquesta imatge >>>

Recorregut del simulador del robot OpenR+àudio

Utilitzeu la imatge de l'activitat anterior (Entra i surt de la piràmide).

Aniran apareixen els àudios dels diferents espais interior del recorrgut,

en aquest cas no farem un seguidor de línia.

FASE DE SÍNTESI DE SÍNTESI

PRESENTACIÓ DE L'INFORME

Es vol simular el transport dels blocs al llarg de riu amb un robot virtual anomenat Open Roberta, i en arribar al port de Gizeh els portarem fins a l'esplanada amb el robot Spike.

Que hem de fer?

*Tasca en grup

1 Fer un informe que inclogui:

• Diapositiva1: tapa de presentació : Noms-enllaç carpeta OneDrive
  • Diapo2: Inclou la situació de la realitat per donar un context al treball. Afegix també alghuna imatge relacionada.
  • Diapo3:Entra i surt de la piràmide: Captura de pantalla del programa. Enllaç d'OneDrive o Youtube de la captura del vídeo corresponent.
  • Diapo4: Recorregut Turístic: Captura de pantalla del programa. Enllaç d'OneDrive o Youtube de la captura del vídeo corresponent.
  • Diapo5:Taula setmanal i gràfica dels rols i % de la feina realitzada dels components de l'equip

LLIURAMENT DE L'INFORME (R4.1.4 ind)

• Lliuraments---> llnater@escolesgarbi.cat

CLIL

BRAÇ ROBÒTIC

Entra en aquest enllaç: Pasa el ladrillo (lego.com) i fes en 20 minuts aquest braç robòtic

Enregistra un vídeo i desa'l a OneDrive, posteriorment posa una captura en el dossier d'aprenentatge amb l'enllaç d'OneDrive

Manual de construcció

CÀMERA SUBTERRÀNIA AMB EV3, OPENROBERTA o SCRATCH (R4.1.4)

Amb OpenRoberta un robot farà un recorregut intern dins de les piràmide baixant fins la càmera subterrània, recollirà mostres per examinar-les posteriorment,

gràcies a un sensor de color vermell.Farà una simulació de les recollides i tornarà al punt de partida.

Enregistrareu el resultat i desareu el vídeo en la carpeta UT5, a la tornada de vacances posareu el títol i enganxareu l'explicació de l'activitat i l'enllaç del vídeo

en el vostre dossier d'aprenentatge.

<<<UT3...............................................................................UT5>>>