L'art romānic

Webs d'interès

LA MIRADA

serafí

El Serafí, ple d'ulls, els va impactar. Van sorgir un munt de preguntes i afirmacions que van servir per començar a entendre que estem davant d'un art simbòlic on qualsevol detall té una significació i el podem interpretar de diferents maneres.

El Crist de Taüll només té dos ulls, però tan grans que sempre et miren. Durant l'estada al museu els alumnes s'amagaven per comprovar si realment els mirava allā on fossin.

EL GEST

A nivell plàstic vam intentar aconseguir copsar una mirada estàtica i un altre més expressiva on els ulls podien seguir una papallona.

Durant el recorregut pel museu hem anat observant diferents manifestacions d'aquest aspecte i posteriorment a l'escola s'ha treballat a l'àrea de psicomotricitat. A partir de l'observaciķ de lāmines i fotografies d'obres del romānic han anat deduint expressions i interpretant els gestos.

dolor d'en Llatzar
mà crist en Majestat
frontal de Mosoll

També van fer una sessiķ fotogrāfica on cada alumne mostrava el gest que havia escollit. Les fotografies es van fer en blanc i negre per quč resultessin més expressives. Finalment van realitzar una classificaciķ on van pogué observar que una mateixa sensaciķ es pot representar amb diferents gestos.

sorpresa
pregar