L'art romànic

El Gest

Webs d'interès

PINTURA AL TREMP D'OU

Els alumnes després de visitar al museu feien preguntes d'aquest tipus respecte a la pintura:

• Com pintaven coses tan grans?
  • Quins colors feien servir?
  • Per que sempre pintaven a les esglésies?
  • Per què no reien mai els personatges de les pintures?
  • Com han portat les pintures al museu?
  • Quantes pintures hi ha al museu?

Varen fixar-se que en aquella època acostumaven a fer servir els colors ocre, blau, verd, vermell i blanc per pintar i que les figures les repassaven amb el color negre.

A una sessió de plàstica vam portar pigments minerals i afegint-hi ,ou i vinagre van aconseguir fer el tremp d'ou, després van anar fent barreges per obtenir colors diferents i poder pintar lliurament.

També vam fer una passi de diapositives on es veien pintures de diferents èpoques. Es tractava que fossin capaços de discriminar quines per les seves característiques pertanyien al romànic.

L'ESCULTURA

En la visita al museu i posteriorment a l'escola quan veien o parlaven d'aquesta escultura escoltaven la cançó del "Noi de la mare". Els va cridar l'atenció la bola que la Mare de Déu du a la mà.

Vam tenir la sort de comptar amb un tallista que va venir a l'escola a fer-nos una demostració de com es treballa la fusta. La talla era una reproducció del cap del Crist en Majestat de Taüll.

Durant la sessió els va mostrar totes les eines que utilitzava i alguns dels seus noms. Al cap d'uns dies ens va portar l'obra acabada, per què veiessin el resultat final.