Estudi de les Fulles de l'alzina.

L'arbre i la fulla.
Taules de valors i gràfiques de resultats.
Conclusions generals.
Noves hipòtesis.

L'arbre i la fulla.
L'alzina és un arbre que ve de la família de les fagàncies i quye té dues espècies:
-l'alzina surera (Quercus subber,de fulla llarga.
-l'alzina rotundifola (Quercus ilex),de fulla curta.
L'alzina surera predomina a les regions Mediterrànies occidentals, amb l'escorça gruixuda cosa que permet l'explotació indrustial del suro. Tambè es pot fer servir com producte natural per curtir pells.
És un arbre monic de capçada esspessa, escorça clivellada i fulles d'un verd fosc, dures, petites, i de marge dentat peludes del revers i verdes tot l'any. El seu fruit és l'aglà. Les seves fulles mai tenen escames punxants a la seva cúpula. L'alzina ocupa la franja oriental d'espanya.

Taula de valors i gràfics de resultats.

Grup 9 Grup 10
Grup 11 Grup 12
Grup 13

Conclusions generals.

La gran majoria de fulles tenen entre 16-20 puntes. Per sobre i per sota d'aquest valor cada cop hem trobat menys númeror de fulles.

Noves hipòtesis.

Per tant nosaltres creiem que degut a que hi ha diferents típus dŽalzina el nombre de puntes és menor o inferior. També creiem que les fulles que són més grans tenen més puntes ja que estan més desenvolupades que les petites.

Tornar a l'índex d'arbres

Alumnes de Primer d'ESO.