Introducció.

Petites Investigacions: un crèdit variable de Ciències.

Per què "Fulles comptades!"?

Ho sabem tot del pati de l'escola? Tothom coneix els arbres, les plantes o els animals que conviuen amb nosaltres? Us heu fixat, per exemple, en les fulles d'aquests plataners tan grans que ens observen cada dia a l'hora del pati. Què podriem estudiar d'elles?

Objectius de la investigació.

O sigui que les seves fulles no són pas totes iguales. En què varien?(...) I esteu segurs que tenen tantes puntes a les fulles com anys té l'arbre?. I si ho estudiem? Ep! que no és pas fàcil eh! Caldrà que us penseu una manera d'investigar-ho, i fer una llista de tot el material que necessitareu, a més potser haurem d'aprendre a fer alguna taula o alguna gràfica a l'aula d'ordinadors de l'escola per poder presentar els resultats molt millor, i a l'acabar caldrà explicar-ho a la resta de la classe per tal de poder-ne parlar. Així us sembla bé? Doncs, som-hi. Com? Que si voleu estudiar unes altres fulles, què passa? Quines seran? (...)L'alzina?, i la Morera també?. Per a mi cap problema, però potser serà més difícil, tingue-ho present.

Metodologia aplicada.

Abans de què m'acorraleu a preguntes deixeu-me explicar com ho farem. Com que a la classe som molts i tots alhora no ens posarem pas d'acord treballarem en grups petits de dues persones. Cada grup s'haurà de disenyar un esquema de tot això que jo us acabo de dir. I recordeu que cal que treballeu tots dos eh!, que ningú no s'apalanqui.

Temporització

Tingueu present que aquesta serà la nostra primera investigació seriosa. Com que molts de vosaltres encara no sabeu com funciona això d'investigar ho anirem descobrint aquesta primera vegada. Però després la cosa haurà de funcionar per ella sola, eh!. Per aquest primer intent de científics professionals hi hem d'estar 10 dies com a molt.(...) Deu dies de classe, és clar!

Tornar a l'índex

Alumnes de Primer d'ESO.