Estudi de les Fulles de Plataner.

L'arbre i la fulla.
Taules de valors i gràfics de resultats.
Conclusions generals.
Noves hipòtesis.

L'arbre i la fulla.

El plataner (Platanus hybrida) és un arbre caducifoli , corpulent i de capçada ampla que pot arribar fins als 40 metres, encara que els plataners de la Davesa de Girona poden arribar als 56 metres. Té un tronc dret, cilíndric i una escorça prima i grisa verda que cau periòdicament en forma de plaques irregulars. Els seus fruits són petits, nombrosos i s'agrupen de dos en dos, tenen forma de pilotes ( 4 centímetres de diàmetre) , i deixen anar les llavors en desfer-se. Floreixen a principis de la primavera (abril. Fructifiquen fins a final d'estiu. Les flors tenen un penducle llarg i no són gens vistoses. El plataner pot arribar a viure alguns segles.
Es troba als carrers i a les places, ja que té una ombra excel.lent i suporta molt bé la pol.lució atmosfèrica. Hi fan nius la garsa, el pardal, el verdum, el gafarró, la cadarnera. En els plataners vells hi crien l'òliba, el xot i el mussol. La seva fusta s'aprofita per fer joguines i rems.
Les fulles són grans i tenen tres o cinc lòbuls dentats. El pecíol és llarg i acabat en forma de pipa i d'ell surten tres nervis principals i d'aquests, altres de subprincipals.

Taula de valors i gràfics de resultats per grups.

Grup 1 Grup 2
Grup 3 Grup 4
Grup 5 Grup 6
Grup 7 Grup 8

Conclusions generals.

A totes les gràfiques ens ha donat que hi ha dos pics, el primer és més alt que l'altre. La majoria de fulles estan en el primer pic, tenen d'11 a 15 puntes. El segon pic és molt més baix i les fulles que hi ha tenen de 41 a 45 puntes.

Noves hipòtesis.

Nosaltres creiem que:
- Segons els nervis que té una fulla, té més puntes o menys. Ex: Si una fulla té 40 nervis, tindrà 40 puntes.
- A mida que va creixent la fulla li creixen o li desepareixen puntes.
- Quant més amunt està una fulla, com que li toca més el Sol, més creix i, per tant, té més puntes i si no li toca el sol, no creix tant i, per tant, té menys puntes.

Tornar a l'índex d'arbres.

Alumnes de Primer d'ESO.
Escola St. Lluís Gonçaga