GUIA DIDÀCTICA

Amb aquesta webquest es pretén que els alumnes treballin els aspectes referents a l'aparell digestiu, la nutrició i la dieta mediterrània en un treball pluridisciplinar que els permetrà treballar les competències bàsiques amb les diferents tasques proposades.

Els alumnes han de treballar per parelles en funció del grups classe dels quals procedeixen per tal que les hores de treball siguin comunes i conjuntes.

A nivell didàctic, en la present webquest es treballaran les següents competències bàsiques que esdevenen ítems d'avaluació recollits en l'apartat AVALUACIÓ:

1. Competència comunicativa, lingüística i audiovisual

• Redactar els apartats de les diferents tasques correctament i sense faltes d'ortografia.

• Implementar imatges de forma adequada per completar la informació dels textos.

• Treballar amb el registres del llenguatge formal i el llenguatge científic.

2. Competències artística i cultural

• Seleccionar imatges amb criteris científics i artístics segons exigeixi cada apartat de les tasques encomanades.

• Adequar les imatges al text explicatiu que les acompanya.

3. Tractament de la informació i competència digital

• Cercar informació científica coherent i adequada a l'enunciat de cada tasca.

• Ordenar la informació segons calgui per donar resposta a les qüestions plantejades en cada enunciat.

• Adquirir les destreses necessàries per a l’ús autònom de les TIC i del llenguatge gràfic.

• Utilitzar degudament els recursos informàtics de què es disposa i utilitzar-los amb responsabilitat i amb la cura necessària.

4. Competència matemàtica

• Cercar les dades per a poder interpretar les necessitats calòriques d'un organisme humà.

• Comprendre, interpretar i aplicar les dades numèriques obtingudes.

• Dissenyar menús i calcular-ne la seva aportació calòrica.

5. Competència d’aprendre a aprendre

• Aplicar diferents estratègies per a resoldre els problemes plantejats.

• Resoldre els diferents conflictes a l'hora de fer la recerca i processar la informació.

• Desenvolupar i valorar les pròpies capacitats aprenentatge.

• Autoavaluar el propi treball.

6. Competència d’autonomia i iniciativa personal

• Compaginar el treball en grup i el treball individual segons ho requereixen les tasques encomanades.

• Actuar responsablement en les parts de les tasques que siguin encomanades individualment a cada alumne/a.

• Participar positivament en la posta en comú de les tasques.

• Planificar i executar la feina encomanada, tant a nivell individual com en grup.

• Respectar i acceptar les aportacions dels/de les companys/es.

7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

• Recollir les informacions sobre alimentació sana i hàbits alimentaris.

• Mantenir-se propers a destreses i habilitats que imposa l’evolució de les TIC.

• Reconeixer el tema de l'alimentació i la dieta mediterrània com un tema d'actualitat a molts nivells.

8. Competència social i ciutadana

• Aprendre a treballar en equip i a valorar les aportacions de la resta de membres del grup i/o classe.

• Adequar les tasques encomanades a les possibilitats i destreses de cada company/a.

• Treballar de forma ordenada i organitzada tant en grup com individualment.

• Valorar la incidència de la nutrició en la salut humana.

• Debatre els efectes d'una mala alimentació envers els d'una alimentació correcta i equilibrada.

• Valorar l'aportació de la dieta mediterrània a la millora de la salut.

• Adoptar actituds de respecte i tolerància envers els les opinions dels companys.

INTRODUCCIÓ TASCA PROCÉS RECURSOS AVALUACIÓ CONCLUSIÓ CRÈDITS