UNITAT 7: ALTRES TIPUS DE CARTES

7.1 CARTES DE PETICIÓ D’INFORMACIÓ
És normal que abans de fer una comanda, ens informem dels articles, preus, condicions de pagament, dates de lliurament i altres condicions que ens puguin interessar, a través dels proveïdors del producte que volem.
D’aquesta manera, podem comparar la informació que rebem de cada proveïdor i decidir-nos pel que ens doni unes condicions més beneficioses. S’han de tenir en compte tant el preu de l’article com les condicions de pagament o la data de lliurament, que sovint poden ésser aspectes més importants que el preu.

7.2 CARTES D’OFERTA DE PRODUCTES
És molt habitual que les empreses intentin donar a conèixer els seus productes a altres empreses amb la finalitat d'introduir-se en el mercat.
Hi pot haver dos casos:

7.3 CARTES DE RECLAMACIÓ DE MERCADERIES
Les cartes de reclamació són la conseqüència d’una queixa per la mala qualitat de la mercaderia que s’ha rebut, pels danys soferts durant el transport, per les alteracions dels preus, per la demora en la tramesa de la mateixa, per la demora en el pagament, etc.
Aquests tipus de cartes s’han de redactar en termes clars, mai, però, allunyats de les normes d’amabilitat i cortesia habituals en les relacions comercials. S’han d’efectuar les reclamacions amb energia, però educadament.
Les respostes a aquestes cartes també s’han d’escriure en to amable i, una vegada comprovada i verificada la reclamació, cal que demanem excuses i busquem una solució ràpida al problema. S’ha de procurar arribar a un acord i evitar extrems que malmetin les bones relacions entre les dues empreses.

7.4 CARTES DE RECLAMACIÓ DE PAGAMENTS
Quan un deutor no paga un deute en el venciment estipulat, diem que aquest client entra en mora o que es converteix en morós.
Quan escrivim cartes als morosos, cal que tinguem molta psicologia per enquadrar cada deutor dins del grup al que correspon:

EXERCICIS