CERCANT FÓRMULES
|
|
|
|
|
|
4.1.- Observa la relació que hi ha entre els nombres i la disposició de les fitxes que apareixen a l'escena. Podria sortir el nombre 7? Per què? 4.2.- Quin conjunt de nombres és el que està representat?
|
|||
4.3.- Quan n tingui el valor 17, quin nombre hauria de sortir a l'escena? I quan el seu valor sigui 60? 4.4.- I a l'inrevés? Quin valor hauria de tenir n per representar el nombre 654? 4.5.- Escriu al teu quadern quin conjunt de nombres representen els nombres vermells que apareixen a l'escena. Podries escriure una expressió algebraica per representar un nombre parell? |
4.6.- Quina diferència existeix entre un nombre parell i el següent nombre senar consecutiu? 4.7.- Per a n=12, quin nombre senar s'obté? Escriu al teu quadern la disposició de les fitxes per aquest nombre.
4.8.- Determina una expressió matemàtica per representar un nombre senar. 4.9.- Utilitza aquesta expressió per trobar quin nombre senar s'obté quan n=32. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.10.- Utilitza l'expressió que has trobat per completar la taula següent:
|
Autor: Enrique Martínez ArcosEnllaç a la unitat originalTraducció i adaptació: Montserrat Gelis Bosch |