CERCANT FÓRMULES

ÀLGEBRA


 




4.- CONJUNT DE NOMBRES

En matemàtiques les lletres tenen diferents interpretacions. S'utilitzen també per representar un conjunt de nombres. 


4.1.- Observa la relació que hi ha entre els nombres i la disposició de les fitxes que apareixen a l'escena. Podria sortir el nombre 7? Per què?


4.2.- Quin conjunt de nombres és el que està representat?

Per augmentar o disminuir el valor de n has de prémer sobre les fletxes blava i vermella.

4.3.- Quan n tingui el valor 17, quin nombre hauria de sortir a l'escena? I quan el seu valor sigui 60?

4.4.- I a l'inrevés? Quin valor hauria de tenir n per representar el nombre 654?

4.5.- Escriu al teu quadern quin conjunt de nombres representen els nombres vermells que apareixen a l'escena. Podries escriure una expressió algebraica per representar un nombre parell?



4.6.- Quina diferència existeix entre un nombre parell i el següent nombre senar consecutiu?

4.7.- Per a n=12, quin nombre senar s'obté? Escriu al teu quadern la disposició de les fitxes per aquest nombre.

4.8.- Determina una expressió matemàtica per representar un nombre senar.

4.9.- Utilitza aquesta expressió per trobar quin nombre senar s'obté quan n=32.

4.10.- Utilitza l'expressió que has trobat per completar la taula següent:

  0 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
...
...
n
n.senars  
         




 

 



 

Anterior Inici de la pàgina
Red Descartes Eina Descartes JS

Autor: Enrique Martínez Arcos

Enllaç a la unitat original

Traducció i adaptació: Montserrat Gelis Bosch

Sota llicència Creative Commons Licencia Creative Commons si no s'indica el contrari