Som solidaris?

Una cacera del tresor de caràcter transversal adreçada tant a l'alumnat de primària com al de secundària

Autora: Maria del Mar Lluelles Perera

Introducció

Per donar resposta a la pregunta de la cacera necessiteu saber què implica la solidaritat. Aquests vídeos us poden ajudar; us recomano que els mireu amb atenció.

Preguntes

1. Podeu posar algun exemple d'acció solidària?
  2. Sabeu quin és el dia de la solidaritat humana? Quin organisme el va proclamar? Amb quins objectius?
  3. Creieu que la nostra societat és solidària? Raoneu la resposta
  4. I la vostra escola? Realitza alguna tasca solidària? Comenteu-la breument
  5. Segurament haureu vist en algun mitjà de comunicació un espot que faci referència a la solidaritat. Us ha agradat? Quin missatge us ha transmès ?
  6. Quin és el vostre cantant o grup de música preferit? Ha participat en alguna tasca solidària?. Comenteu-la breument.
  7. Coneixeu el projecte Implica’t+? Quins són els seus objectius? Quants autors hi col·laboren?
  8. Quins tipus d'activitats conté? En què es diferencien? Podeu posar un exemple de cadascuna d'elles?
  9. Us agradaria construir entre tots una xarxa d'escoles solidàries? Sabeu quin és el primer pas que us cal donar per aconseguir-la?
  10. Coneixeu alguna entitat solidària? De què s’encarrega?
  11. Heu visitat alguna fira solidària? En quina població es realitza? En quina data? Quins són els seus objectius?
  12. Cerqueu un treball solidari premiat i feu-ne una valoració. Què és el que més us ha agradat?

La gran Pregunta

En aquest apartat creareu, per parelles, un google drive que contingui:

1. Totes les preguntes i respostes de la cacera
  2. Una proposta d' activitat solidària per realitzar-la al vostre centre detallant els apartats següents:
    • Tipus de proposta: de divulgació o d'ajuda
    • Títol i descripció
    • Requisits per dur-la a terme
    • Participants
    • Temps necessari per preparar-la
    • Data de realització

En acabar exposareu a l'aula cadascuna de les propostes i entre tots n'escollireu una per fer-la realitat. Finalment recollireu l' experiència en un article o pòster, que ha d'anar acompanyat de fotos i/o vídeos, i que podeu penjar al web o bloc del centre.

Si voleu formar part de la xarxa d'escoles solidàries només us cal compartir aquesta informació al web del Projecte Implica't+. A més us animem a participar en la propera Jornada d'Escoles Solidàries que es realitzarà el proper mes de desembre.

Avaluació

L'avaluació d'aquesta cacera la realitzarà el professorat. Per tal d'obtenir un bon resultat necessiteu sumar més de 20 punts

RÚBRICA DEL PRODUCTE FINAL

Just