Cas Libertywebs

Per pensar-hi:

1. ¿Què faries si un company/a et recomanés d’entrar en aquest web?

2. ¿El faries retirar o trobes que hi ha de ser perquè cal defensar la llibertat d’expressió?

3. ¿Què en penses del que diuen del professorat?

4. ¿Com et sentiries si fossis un/a alumne/a dels/de les citats/des amb noms i cognoms?

5. ¿Què faries si fossis el director del centre? ¿Pot fer retirar el web encara que estigui penjat en un servidor nord-americà? ¿Com?

6. Busca al diccionari el significat d’injúria.

7. El nom de cadascú, l’honor, ¿són béns jurídics protegits? Busca articles al Codi Penal que corroborin la teva resposta i copia’ls.

8. ¿Creus que el Reglament de Règim Interior del teu centre també protegeix aquest bé? ¿De quina manera?

9. Dóna 5 arguments per defensar la conducta de cadascun dels nois i 5 per acusar-los.

En una galàxia no gaire llunyana, hi havia un institut el nom del qual no vull esmentar. L’institut era ple d’alumnes que hi anaven cada dia, si no contents perquè estudiar és tasca dura, sí satisfets de conviure en un ambient de gent com tothom i allunyada dels mals rotllos.

Vet aquí, però, que un alumne, en Berenguera, va tenir una pensada que li va semblar ‘divertida’: fer un web de l’insti i dir-hi penjaments (en vulgar, posar a parir) professorat i alumnat. Com que no volia donar la cara, va encarregar a un parell de companys d’un altre grup, famosos per la seva destresa informàtica, en Pere i en Pau, que li construïssin aquest espai. Ell, per la seva banda, ja els passaria els materials per penjar.

Dit i fet, en Pere i en Pau per un mòdic preu van enllestir la seva part de la feina i van deixar el web dissenyat en un espai cedit per l’empresa nord-americana libertywebs.com. En Berenguera els va enviar un e-mail amb els continguts que hi havien de penjar, entre d’altres:

“El director, Conrad Mora, és un k...”

“La professora d’anglès, Dolça, és calba”

“El professor de dibuix, Agustí, té tres ous”

“L’ordinador del profe de mates, Josep Noumen, és de joguina”

Rànquing dels 5 alumnes més frikies (llistat amb noms i cognoms reals)

Rànquing de les 5 alumnes més lletges (llistat amb noms i cognoms reals)