AIGUA 0-6 |
- OHHH!!!!!!!!!! AIGUA!!!!!!!!!! Aquesta va ser la reacció tan de pollets com de gatets ( 1-2 anys ), en veure que la classe s’havia convertit en 4 racons, i en cadascun d’ells hi havia AIGUA.
Es miraven els uns als altres, i , per fi, un nen es va atrevir a xipollejar en la banyera... Hauríeu d’haver vist la seva cara !
Experiència amb 15 nens i nenes de 2 i 3 anys (els dos nivells estan barrejats).
Un cop ens hem repartit en 5 grups de tres nens i nenes, hem començat a jugar. L’explicació prèvia ha estat dirigida a sistemes d’organització, en cap moment he fet cap menció de com utilitzar els diferents racons , i encara que no té gaire a veure, tampoc no he dit coses tan òbvies com, vigileu de no mullar-vos, que l’aigua no caigui, ni res de l’estil (i avanço que ha estat un èxit). |
RACÓ 1: el meu objectiu era que
descobrissin el moviment de l’aigua . En un principi xuclaven
l’aigua i després l’escopien un altre cop, però tots han acabat
bufant i SORPRESA! SURTEN BOMBOLLES!!
- Fem bombolles |
RACÓ 2 : L’objectiu d’aquest racó
era que els nens s’adonessin que hi ha cossos que floten . El racó
els ha fet molta gràcia. Era com si mai
haguessin vist surar un cos, ja que reien cada cop que un cos
quedava suspès sobre l’aigua.
- La clau s’enfonsa
perquè és petita i les pilotes floten perquè són grans. - Mira Mireia!!! Les mans s’enfonsen!! |
RACÓ 3 : En aquest racó no feien comentaris. S’han dedicat a passar l’aigua d’un recipient a l’altre. Hi havia una esponja i l’han utilitzat molt com a mitjà de transport d’un recipient a l’altre. La veritat és que no tenia cap objectiu concret, he volgut veure si els nens s’hi fixaven en que l’aigua pot agafar la forma del recipient en que està, si s’hi fixaven en que hi ha diferents capacitats. L’únic comentari que he pogut captar ha estat : Hi ha gots amb més aigua que altres i per això hem mullat una mica la taula.
|
RACÓ 4 : L’objectiu era que els nens veiessin que uns cossos són solubles , i altres no. En un principi han utilitzat el sucre i feien comentaris com ara :
- Mira!!! Com el Cola-cao!! - L’aigua queda
blanca i unes bombolles de color groc. Tots han separat la pols de l’aigua, i m’ha cridat l’atenció que en comptes de tastar l’aigua, tastaven el residu. Alguns han agafat una galeta i l’han untat amb llet en pols i després hi ha afegit unes gotetes d’aigua: - Mira... he fet una nocilla blanca... Amb l’arròs han jugat molt, el passaven d’un costat a l’altre i deien que embrutava l’aigua. Cap al final de la sessió, un nens s’ha adonat que l’arròs s’estava estovant . Tots han comentat que l’arròs s’enfonsa. |
M’ha faltat per comentar un racó, el RACÓ DE DIBUIX : M’he proposat aquest racó per oferir als nens l’oportunitat d’expressar alguna vivència amb l’aigua, ja que tots volien explicar la seva. La meva sorpresa ha estat quan un nen amb les mans mullades ha tocat el full amb una línia de retolador.
- MIRA!!!! S’ESCAMPA!!!!
Els altres
l’han imitat, i s’han dedicat a fer línies rectes amb retolador i després
repassar-les amb el dit sucat en aigua.
L’activitat ha estat un èxit !!!.
Mireia
Maldonado Escola Infantil Montserrat Barcelona |
Hi
vols afegir el TEU
comentari ? |
Escriu directament al formulari o envia un missatge