Principal
L'Ona i el robot
Plastes
Imaginatura
A l'escola hem fet...
Llegim i comentem
Qui som
M'apunto

 

 OBSERVACIÓ I EXPERIMENTACIÓ

 

El racó d'observació El racó d'observació
Sílvia Majoral
El racó d'observació.rtf
A poc a poc aquell racó es va convertint en el lloc on col.loquem les vivències col.lectives de la classe: plantes, tresors...
Taller d'experiments Taller d'experiments
CEIP Albirka
Taller d'experiments.rtf
I la nostra valoració és que hem trobat una manera de canalitzar la curiositat natural dels nens i nenes, que els hem encès l’espurna del qüestionar-se per què passen certes coses ...
Flaix científic Flaix científic
CEIP Anton Busquets
Flaix científic.rtf
L’oportunitat de plantejar-se els coms i els perquès d’alguns  dels fenòmens amb que convivim constantment, de compartir les idees amb els companys, ...
Aigua 0-6
Mireia Maldonado
Aigua 0-6.rtf
  - Quan bufes es mou l’aigua
  - Però quan la remenes també!!!
  - Quan bufem l’aigua es mouen les pilotes.
El fòssil s'ha begut l'aigua !
CEIP Dovella
Evaporació.rtf
Parlem d'on surt la escalfor i fan un dibuix de com els sembla que s'ha assecat l'aigua. Descobrim que a la classe hi tenim fonts d’escalfor. Decidim investigar més.
El llum i l'ombra L'ombra
CEIP Dolors Granés
Ombra.rtf
- Avui sí que hi haurà ombra perquè fa sol
- A la nit fa ombra
- De nit no fa ombra, amb una llanterna sí, però si no, no ! 
El sol i les ombres
CEIP Puigberenguer
El sol i les ombres.rtf
Juguem amb l’ombra dels nens i nenes a la paret, al pati. La podem trepitjar, fer curses a veure si guanya l’ombra o nosaltres...
Capses de cartró
Escola Infantil Montserrat
Capses de cartró.rtf
Després d’aquest conte introductori, desplego unes 7 capses de cartró de diferents mides. A JUGAR!!!  es veuen feliços. No trobeu? 
Amb un tros de paper d'embalar
Escola Infantil Montserrat
embalar.rtf
De cop i volta, vaig tallar un altre tros de paper i el vaig deixar caure sobre un grup. Heu estat mai sota 1’5 m de paper d’embalar?

 

 MEDI

 

La sortida a la riera Sortim !
CEIP Josep Orriols
Sortim..rtf
L'entorn és una escola immensa. Cal conèixer, respectar i aprofitar la riquesa de les seves  possibilitats.
El punt de vista del nen i de l'expert aplicats al'estudi de la bassa Els punts de vista
C. Calvo et al.
 
Una manera d’iniciar l’estudi d’un tema, que ens ajuda a estructurar i clarificar quins continguts convé que tractem és la contraposició entre els punts de vista de l’expert  i els punts de vista dels nens.
Les erugues de la seda
CEIP Dovella
Les erugues de la seda.rtf
Teníem molts cucs de seda i vam voler experimentar amb ells. Volíem observar com es comportaven posats en diferents capses i sota l'efecte d'un imant.
Diari d'un hort
Escola Pia
Diari d'un hort.rtf
Els més petits van desgranar uns quants alls per plantar-los. També vam plantar ceballots, cebes tendres, blat, enciam i moltes coses més.

 

 TECNOLOGIA

 

La màquina de passar puré Màquines
Sílvia Majoral
L'aire i el vent .rtf
L'objectiu principal del tema de les màquines era proposar activitats d'experimentació així com l'observació del funcionament d'algunes màquines.

 

 LA TERRA I L'UNIVERS

 

L'Univers dels Gegants
CEIP Dovella
gravetat.rtf
- Com va començar el mon?
- Què és la gravetat?
- Per què giren els planetes?

 

 UNA VISITA AL CLIK DELS NENS
                               
( Museu de la Ciència )
Experimentar és el que haurem de fer al Clik. És un Museu on tot es pot tocar, on és prohibit NO TOCAR. Ens posem una  bata que té una bombeta dibuixada i a jugar s'ha dit !
Com un ratolí El mirador
P. Catot i P. Espelt
El mirador.rtf
Amb aquesta experiència volíem aprofitar el conflicte perceptiu que provoca el mòdul per a ajudar els  nostres nens i nenes a valorar altres punt de vista.
El túnel del vent Reconstruim mòduls
CEIP Les Pinediques
Reconstruim mòduls.rtf
A l'escola també fem un túnel on hi fa vent. Hi coloquem tres ventiladors i onze assecadors de cabells. L'aire que fan tots aquests aparells ens fa reviure el túnel del CliK.  
La bombeta La bombeta
Pepa Asensio
La bombeta .rtf
Em va semblar que el que més s’adequava a les necessitats i interessos dels meus nens i nenes era trobar una manera d’anar recordant, algunes de les experiències viscudes, tot parlant-ne ...
El molinet a la finestra L'aire i el vent
M. Espert i S. Pomarés
L'aire i el vent .rtf
...potser només es tracta de redescobrir la quotidianitat per a mirar-la amb ulls interrogants, posant-nos unes ulleres d’entusiasme per poder veure el món a partir d’allò que desperta la nostra curiositat...
Racons del Clik Racons del Clik
CEIP Mare de Deu de Montserrat
Racons_Clik.rtf
Amb la mestra de reforç trobem a faltar les conclusions d’aquest treball. Tots han tocat, han bufat, han cridat, han experimentat però i ara què ?
Experimentant amb els pares i mares Un projecte escola-casa
Sílvia Vendrell
Racons_Clik.rtf
Decidim que cada parella muntarà una taula d’experimentació. Intentarem que els pares i mares juguin lliurement per la classe i passin per totes les parades.

 

Us agradaria participar ? Teniu ganes d'explicar-nos què heu fet a l'escola sobre ciències? Heu disfrutat d'experiències interessants, satisfactòries ?  Us heu inventat quelcom  divertit, diferent .? 
Si voleu que exposem la vostra experiència, feu-nos arribar tot allò que recolliu ( text, fotos, treballs de nens, dibuixos...) enviant un missatge i/o fitxers a  mpedreir@pie.xtec.es o en paper a l'adreça C/ Peguera, 10, 08275 Calders, Barcelona.
I si el problema és la redacció, truqueu al 93 830 80 21 (Montserrat  Pedreira ).  Us vindrem a buscar l'experiència i us l'escriurem nosaltres. 

 L'important és compartir !