EL CLIK, UN PROJECTE ESCOLA-CASA |
A
la reunió de pares i mares d’inici de curs, vam explicar la sortida al Clik.
Algunes pares intrigats, sobretot els de 3 anys, preguntaven:
-
Què
hi fareu al Museu de la Ciència ?
-
Hi
ha coses per nens tan petits ?
-
El
museu no és per més grans ?
Per
això vaig decidir que el projecte Clik seria un projecte obert escola-casa, és
a dir, un projecte d’aquells que anem fent junts entre casa i l’escola.
Això
implicaria que cada dia els nens i nenes s’emportarien alguna cosa per
experimentar i aprendre amb els
pares i mares; aquest objecte se l’endurien sense guia ni pauta, per poder
descobrir, jugar i ensenyar lliurement als de casa quines coses havien après
aquell dia.
Amb
els nens vam decidir que al final del projecte convidaríem la família a l’aula
i jugaríem i experimentaríem tots junts.
En tornant del Clik
Tenim
una primera conversa a l’aula. Parlem, recordem tot allò que els ha passat,
expliquem anècdotes ...
-
Saps què ? A
la piscina d’aigua si enfonsaves els vaixells amb les mans, després tornaven
a sortir.
-
Si
tiraves un vaixell molt fort esquitxava i et mullaves
-
Al
costat de la piscina hi havia uns botons vermells que si els trepitjaves sortien
bombolles i aigua
-
Saps
aquells xorros d’aigua ? si els tapaves amb la ma esquitxaven molt !
-
A mi
cada vegada que em mullava m posaven a dins el túnel del vent per assecar-me
-
Amb
el vent, els globus i les cintes es movien
-
A mi
em feia por perquè feia molt soroll
-
Era
molt divertit perquè se’t posaven els cabells de punta
-
A
vegades els globus s’enganxaven a les reixes grans i a vegades a les petites
-
L’aire
era calent
-
El
vent es feia amb el botó de fora
-
Quan
es petava un globus, aquella noia l’inflava a la piscina d’aigua
-
Jo
parlava amb la meva amiga pel tub blau i rèiem molt !
-
Jo
no sé fer bombolles de sabó, no me’n va sortir cap.
-
A mi
sí ! Has de bufar fluix, si bufes fort es peten.
-
Jo
pesava 10 hipopòtams
-
Un
nen de Monistrol feia trampes i es pesava més enrera per pesar més
-
Nosaltres
4 vam poder aixecar l’hipopòtam gran, i el petit el vaig aixecar tot sol
-
Les
peces de la rampa tenien una cola negra a darrera que s’enganxava i costava
molt de treure
Intentem
triar un mòdul per a treballar i aprofundir a la classe però no ens posem d’acord
. Ens agraden tots ! Finalment ens decidim per aquests:
TEMA |
EXPERIMENT |
OBJECTE
PER CASA |
Aire |
-
Aire
/ vent -
El
meu aire / vent -
L’aire
que m’envolta: com és, per a què serveix ? |
Molinet
de vent Canya
i globus Ampolla
d’aigua buida Paracaigudes |
Telèfon |
-
La
meva veu, per on passa ? |
Telèfon
de iogurts |
Imants |
-
Coses
de ferro -
Moure
objectes sense tocar |
Imant
de la nevera Circuit
de paper i clip |
Màquines |
-
Les
palanques -
La
balança |
Palanques
de bastons |
Si voleu veure els
nostres treballs, cliqueu el Clik
Jornada
d’experimentació amb els pares i mares
A
l’hora de preparar-la fem parelles i decidim que cada parella muntarà una
taula d’experimentació. A cada taula hi haurà el material necessari i una
fitxa explicativa del que s’ha de fer. Intentarem que els pares i mares juguin
lliurement per la classe i passin per totes les parades.
Com
ens organitzem
Parlem amb els tubs |
Com és l'aire ?
|
Jugant amb els imants |
Tots per feina ! |
Els
pares opinen
-
Ens
ha agradat molt
-
No
sabia que el Museu tingués aquesta sala
-
Amb
material molt senzill es poden fer grans descobriments
-
Quin
greu ! jo vaig
llençar l’ampolla de plàstic perquè no sabia per a què servia
-
Quan jo anava a
l'escola no les féiem aquestes coses.
Sílvia Vendrell
CEIP La Popa
ZER del Moianès
Hi
vols afegir el TEU
comentari ? |
Escriu directament al formulari o envia un missatge