EL CLIK, UN PROJECTE ESCOLA-CASA

 

A la reunió de pares i mares d’inici de curs, vam explicar la sortida al Clik. Algunes pares intrigats, sobretot els de 3 anys, preguntaven:

     -         Què hi fareu al Museu de la Ciència ?
-        
Hi ha coses per nens tan petits ?
-        
El museu no és per més grans ?

Per això vaig decidir que el projecte Clik seria un projecte obert escola-casa, és a dir, un projecte d’aquells que anem fent junts entre casa i l’escola.

Això implicaria que cada dia els nens i nenes s’emportarien alguna cosa per experimentar  i aprendre amb els pares i mares; aquest objecte se l’endurien sense guia ni pauta, per poder descobrir, jugar i ensenyar lliurement als de casa quines coses havien après aquell dia.

Amb els nens vam decidir que al final del projecte convidaríem la família a l’aula i jugaríem i experimentaríem tots junts. 

En tornant del Clik 

Tenim una primera conversa a l’aula. Parlem, recordem tot allò que els ha passat, expliquem anècdotes ...
-         Saps què ? A la piscina d’aigua si enfonsaves els vaixells amb les mans, després tornaven a sortir.
-         Si tiraves un vaixell molt fort esquitxava i et mullaves
-        
Al costat de la piscina hi havia uns botons vermells que si els trepitjaves sortien bombolles i aigua
-        
Saps aquells xorros d’aigua ? si els tapaves amb la ma esquitxaven molt !
-        
A mi cada vegada que em mullava m posaven a dins el túnel del vent per assecar-me
-        
Amb el vent, els globus i les cintes es movien
-        
A mi em feia por perquè feia molt soroll
-        
Era molt divertit perquè se’t posaven els cabells de punta
-        
A vegades els globus s’enganxaven a les reixes grans i a vegades a les petites
-        
L’aire era calent
-        
El vent es feia amb el botó de fora
-        
Quan es petava un globus, aquella noia l’inflava a la piscina d’aigua
-        
Jo parlava amb la meva amiga pel tub blau i rèiem molt !
-        
Jo no sé fer bombolles de sabó, no me’n va sortir cap.
-        
A mi sí ! Has de bufar fluix, si bufes fort es peten.
-        
Jo pesava 10 hipopòtams
-        
Un nen de Monistrol feia trampes i es pesava més enrera per pesar més
-        
Nosaltres 4 vam poder aixecar l’hipopòtam gran, i el petit el vaig aixecar tot sol
-        
Les peces de la rampa tenien una cola negra a darrera que s’enganxava i costava molt de treure

Intentem triar un mòdul per a treballar i aprofundir a la classe però no ens posem d’acord . Ens agraden tots ! Finalment ens decidim per aquests:

TEMA

EXPERIMENT

OBJECTE   PER   CASA

Aire

-         Aire / vent

-         El meu aire / vent

-         L’aire que m’envolta: com és, per a què serveix ?

Molinet de vent

Canya i globus

Ampolla d’aigua buida

Paracaigudes

Telèfon

-         La meva veu, per on passa ?

Telèfon de iogurts

Imants

-         Coses de ferro

-         Moure objectes sense tocar

Imant de la nevera

Circuit de paper i clip

Màquines

-         Les palanques

-         La balança

Palanques de bastons

 
Si voleu veure els 
nostres treballs, cliqueu el Clik

Jornada d’experimentació amb els pares i mares

A l’hora de preparar-la fem parelles i decidim que cada parella muntarà una taula d’experimentació. A cada taula hi haurà el material necessari i una fitxa explicativa del que s’ha de fer. Intentarem que els pares i mares juguin lliurement per la classe i passin per totes les parades.

Com ens organitzem

  1. Passem el vídeo del Clik als pares perquè vegin tot el que vam fer
  2. Cada parella explica el seu experiment
  3. Els pares i mares juguen lliurement

Parlem amb els tubs

Com és l'aire ?

 

 


Jugant amb els imants

Tots per feina !        

Els pares opinen

          -         Ens ha agradat molt
-        
No sabia que el Museu tingués aquesta sala
-        
Amb material molt senzill es poden fer grans descobriments
-        
Quin greu ! jo vaig llençar l’ampolla de plàstic perquè no sabia per a què servia
-         Quan jo anava a l'escola no les féiem aquestes coses.

Sílvia Vendrell
CEIP La Popa
ZER del Moianès

 

Hi vols afegir el TEU comentari ?

Escriu directament al formulari o envia un missatge 

  
 
            

   

Tornar