RACONS DEL CLIK

L’endemà de la visita al Clik vam recordar les coses que havíem vist i que havíem fet. Tots anàvem dient què ens havia agradat més: el túnel del vent, la caseta del gos, les bombolles de sabó.... i aquí, vaig aprofitar per recordar que feia molts dies que nosaltres havíem fet bombolles de sabó. 
        Vam buscar el vas i la canya de beure, amb un filferro cargolat fent una rodona a l’extrem i vam voler tornar-ho a provar. Algú va dir que al Clik hi havien quadrats i triangles a les bombolles i que nosaltres no en teníem. Ai! I ara què?  I si a l’aula taller dels nens grans  tenen filferro? 
        Vaig anar a buscar el filferro i unes alicates i a la classe amb els nens vaig fer un quadrat i un triangle amb filferro. I ara què? Van dir que omplíssim  amb aigua i sabó el vas i vam començar. Igual que al Clik, totes les bombolles sortien rodones. Vam anar al pati.

            En tornant del pati, venia la mestra de reforç amb nosaltres i ens vam distribuir els 4 “racons del Clik”:

Bombolles de sabó.

Rampes ( curta i llarga) amb els cotxes del garatge.

Banyera ( de les nines) amb objectes diferents per veure si suren com els vaixells del Clik.

Balances de platets i diferents objectes per veure quin pesa més.


BOMBOLLES

Fent bombolles

Cada nen agafava el filferro que més li agradés i provava de fer bombolles

RAMPES

La llarga, era una taula llarga recolzada en una taula ,i la curta, una taula curta recolzada en una altra taula. Van fer baixar cotxes, camions, animals.

BANYERA  

Vam posar aigua  a la banyera i havien de dir si la fusta, un plom,1 plat de plàstic i 1 cullera de postres, s’enfonsarien o no, com els vaixells de plàstic del Clik.  

Sura ?

BALANCES

Les tenim a classe però no són fidels i aleshores ens guiàvem més per les nostres impressions en aguantar els objectes amb les mans: ampolla plena d’aigua, ampolla buida, un globus desinflat, un globus inflat, i dos ninos de peluix que havien portat dos nens. Pesant amb les balances

En un dels grups vaig demanar:qui pesa més l’ampolla plena o jo? I un va dir que l’ampolla. No hi estaven tots d’acord i vam dir a aquest nen que aixequés l’ampolla plena amb les mans, que la deixés i que m’aixequés a mi, com que no va poder, va constatar que la Montse pesa més que l’ampolla plena.

 

       Amb la mestra de reforç trobem a faltar les conclusions d’aquest treball. Tots han tocat, han bufat, han cridat, han experimentat però i ara què?

            Ens hem animat a explicar aquesta feina per  veure si trobem algun suggeriment que ens faci sortir d’aquest buit.

            A l’escola tenim poc material i no sé aprofitar més els objectes quotidians per donar eines als nens i que se’ls encengui el Clik.

  

                            Els Barrufets, P-3.
                            CEIP Mare de Déu de Montserrat
                            Súria 
      

                 

Comentaris

Mira Montse, jo sóc la Mª Antònia i treballo a Cardedeu,  penso que has fet una bona feina i que el fet de que els nens puguin tocar i experimentar es bo per si sol,  però com tu dius cal intentar que les reflexions quedin constatades, més aviat diria que es puguin contrastar entre ells. Per exemple nosaltres al voltant de bufar bombolles i parlant amb els nens i nenes vàrem anar descobrint que el que feia les bombolles era l’aire i a partir d’aquí van sortir moltes activitats per fer amb l’aire, aquest fet quotidià però que tenim tan poc en compte. Si t’interessa et puc dir les activitats que vàrem fer perquè no cal gaire material i molt menys sofisticat. El més important era com els nens i nenes pensaven i discutien les seves descobertes i el que pasava.

Mª Antònia Castellana, 8/5/2001

 

Hi vols afegir el TEU comentari ?

Escriu directament al formulari o envia un missatge 

  
 
            

   

  Tornar