RACONS DEL CLIK |
L’endemà
de la visita al Clik vam recordar les coses que havíem vist i que havíem fet.
Tots anàvem dient què ens havia agradat més: el túnel del vent, la caseta
del gos, les bombolles de sabó.... i aquí, vaig aprofitar per recordar que
feia molts dies que nosaltres havíem fet bombolles de sabó.
Vam buscar el
vas i la canya de beure, amb un filferro cargolat fent una rodona a l’extrem i
vam voler tornar-ho a provar. Algú va dir que al Clik hi havien quadrats i
triangles a les bombolles i que nosaltres no en teníem. Ai! I ara què?
I si a l’aula taller dels nens grans
tenen filferro?
Vaig anar a
buscar el filferro i unes alicates i a la classe amb els nens vaig fer un
quadrat i un triangle amb filferro. I ara què? Van dir que omplíssim
amb aigua i sabó el vas i vam començar. Igual que al Clik, totes les
bombolles sortien rodones. Vam anar al pati.
En tornant del pati, venia la mestra de reforç amb nosaltres i ens vam distribuir els 4 “racons del Clik”:
| |
Rampes ( curta i llarga) amb els cotxes del garatge. | |
Banyera ( de les nines) amb objectes diferents per veure si suren com els vaixells del Clik. | |
Balances
de platets i diferents objectes per veure quin pesa més. |
BOMBOLLES
Cada nen agafava el filferro que més li agradés i provava de fer bombolles |
RAMPES
La
llarga, era una taula llarga recolzada en una taula ,i la curta, una taula curta
recolzada en una altra taula. Van fer baixar cotxes, camions, animals.
BANYERA
Vam
posar aigua a la banyera i
havien de dir si la fusta, un plom,1 plat de plàstic i 1 cullera de postres,
s’enfonsarien o no, com els vaixells de plàstic del Clik. |
BALANCES
Les
tenim a classe però no són fidels i aleshores ens guiàvem més per les
nostres impressions en aguantar els objectes amb les mans: ampolla plena
d’aigua, ampolla buida, un globus desinflat, un globus inflat, i dos ninos de
peluix que havien portat dos nens.
En un dels grups vaig demanar:qui pesa més l’ampolla plena o jo? I un va dir que l’ampolla. No hi estaven tots d’acord i vam dir a aquest nen que aixequés l’ampolla plena amb les mans, que la deixés i que m’aixequés a mi, com que no va poder, va constatar que la Montse pesa més que l’ampolla plena.
Ens hem animat a explicar aquesta feina per
veure si trobem algun suggeriment que ens faci sortir d’aquest buit.
A l’escola tenim poc material i no sé aprofitar més els objectes quotidians
per donar eines als nens i que se’ls encengui el Clik.
Els Barrufets, P-3.
CEIP Mare de Déu de Montserrat
Súria
Comentaris
Mira Montse, jo sóc la Mª
Antònia i treballo a Cardedeu, penso
que has fet una bona feina i que el fet de que els nens puguin tocar i
experimentar es bo per si sol, però
com tu dius cal intentar que les reflexions quedin constatades, més
aviat diria que es puguin contrastar entre ells. Per exemple nosaltres
al voltant de bufar bombolles i parlant amb els nens i nenes vàrem anar
descobrint que el que feia les bombolles era l’aire i a partir d’aquí
van sortir moltes activitats per fer amb l’aire, aquest fet quotidià
però que tenim tan poc en compte. Si t’interessa et puc dir les
activitats que vàrem fer perquè no cal gaire material i molt menys
sofisticat. El més important era com els nens i nenes pensaven i
discutien les seves descobertes i el que pasava.
Mª Antònia Castellana, 8/5/2001 |
Hi
vols afegir el TEU
comentari ? |
Escriu directament al formulari o envia un missatge