El sòl de Menorca

Estimats plastes de Plastilíssia, som els filletes i filletes de 5 anys de l’escola Dr Comas d’Alaior, de Menorca.

Us enviam fotos de tipus de sòl que tenim en el nostre planeta, la Terra.

Els hem ben estudiat i mirat amb lupes per explicar-vos-ho bé.

TERRA DE CAN RAFEL
És marró, i dins té arrels.
Una arrel és el que surt davall ses herbes o arbres. Estan davall
sa terra.
TERRA DE CA L’AVI DE NA MARTA
També és de color marró fort, se sembla molt a s’arena de can Rafel però no té arrels. Té com a miquetes taronges que és arena.

S’arena surt d’una màquina que té dues punxes i pega ses pedres i se fa s’arena.

A sa terra hi creixen herbes. En es nostre planeta sembram coses a sa terra, hi posam una llavor, ho regam i després poc a poc creix. Del que sembram hi ha coses que es poden menjar, com es julivert o es pebres picants de ca na Nina, i coses que no com alguns arbres que no fan res per menjar o ses flors, que tampoc són per menjar.
ARENA DE CAN RAFEL, NA CLARA I NA MARTA
És com a taronja. Na Clara va trobar que es podria moldejar amb aigua però no va anar bé, tot es desfeia.

ARENA DE SON BOU (que és una platja)

Dins s’arena hi ha sal perquè s’aigua té sal
i quan va damunt s’arena, se seca i fa una bolleta de sal.

PEDRES DES PATI

Ses pedres negres són d’asfalt, que és una cosa negra que posen a ses carreteres.
Quan el posen el duu un camió i és com una pasta que crema molt.

RAJOLES

És el que hi ha dins ses cases que no es poden moldejar, no les podem agafar, són com a troços de pedra pintades.
També n’hi ha de blanques.

PEDRES DES PATI DE CA N'IVAN

Són molt fortes. A sa platja també hi ha pedres, que es diuen macs. Els macs són més llisets, s’aigua els allisa,  i ses pedres tenen punxes.

ARGILA

És marró fluix i aquesta sí que es pot moldejar. Li hem donat moltes formes diferents

Esperam que us agradi molt. Si voleu saber res més ens ho enviau pel correu especial.

Gràcies, una besada de tots. Bon Nadal.

Classe del Cel
EI 5 anys
Escola Dr Comas
Alaior ( Menorca )