Una
sortida per observar la natura no hauria de quedar reduïda a donar nom al que
anem veient. Cal conèixer els noms dels elements naturals, però hem d’anar
més enllà en la recerca de similituds, diferències, relació de les
característiques amb les maneres de viure, les funcions.... Hauríem de
sortir de l’escola amb alguna pregunta al cap o trobar en la mateixa excursió
algun interès, alguna curiositat per satisfer, que porti als nens i nenes a
imaginar relacions a partir de la constatació ( què hi ha ? com és? per què
? ) perquè si no, tornarem havent recitat uns quants noms de plantes i arbres
que els nostres nens i nenes oblidaran amb rapidesa perquè és molt difícil
ser un “escoltador” atent amb tant estímuls interessants
al voltant com trobem a l’exterior.
La
proposta dels forats
Jugar
a buscar forats en l’entorn dóna peu a fer moltes relacions interessants:
veieu algun forat, on els trobem, qui els fa, com els deu fer, per què els
deu fer, ens els podem endur,...