Una sortida per observar la natura no hauria de quedar reduïda a donar nom al que anem veient. Cal conèixer els noms dels elements naturals, però hem d’anar més enllà en la recerca de similituds, diferències, relació de les característiques amb les maneres de viure, les funcions.... Hauríem de sortir de l’escola amb alguna pregunta al cap o trobar en la mateixa excursió algun interès, alguna curiositat per satisfer, que porti als nens i nenes a imaginar relacions a partir de la constatació ( què hi ha ? com és? per què ? ) perquè si no, tornarem havent recitat uns quants noms de plantes i arbres que els nostres nens i nenes oblidaran amb rapidesa perquè és molt difícil ser un “escoltador” atent amb tant estímuls interessants  al voltant com trobem a l’exterior.

La proposta dels forats

Jugar a buscar forats en l’entorn dóna peu a fer moltes relacions interessants: veieu algun forat, on els trobem, qui els fa, com els deu fer, per què els deu fer, ens els podem endur,...