Xarxa de les activitats d’investigació

 

               Xarxa de les activitats d'investigació

 

Observar, manipular, descriure i comunicar són les primeres activitats d’investigació i han de tenir la finalitat d’extreure propietats del que s’ha observat i manipulat.
D’entre les propietats extretes n’hi ha algunes que és possible comparar.
Els objectes comparats es poden ordenar.
Per obtenir una quantificació de les propietats cal mesurar, que no és un procediment que té finalitat per si mateix, sinó que té significat en correlacionar entre elles les magnituds.
És possible passar de la fase d’observar i de comparar a correlacionar, saltant-se la fase de mesura.
La correlació permet fixar l’atenció en les magnituds en joc, permet formular hipòtesi, donar explicacions, preveure un repetició del fenomen en condicions anàlogues, ...

 

Extret de:
IRRSAE Piemont( 1994); Coneixement del medi natural. Vic: Innovació curricular i escola / Eumo editorial.  

                                                               Tornar