1. Mostrar sensibilitat per l'entorn natura-cultura i entendre'l
com a promotor d'intervencions i contenidor de referents.
2. Demostrar agudesa perceptiva respecte al
medi ambient i els objectes quotidians, i identificar les seves
qualitats visuals, estructurals i matèriques.
3. Establir relacions correctes i/o expressives
amb la proporcionalitat i l'escala del cos humà.
4. Experimentar alternatives de configuració
tridimensional, d'ordenació de formes i interrelació
buit-ple, de materialització, i descobrir-ne les possibilitats
expressives i comunicatives.
5. Utilitzar el comportament del material com
a desencadenant del projecte tridimensional i determinant metodològic.
6. Realitzar composicions tridimensionals en
baixa tecnologia, emprant tècniques d'addició,
subtracció i/o pressió, sobre materials rígids
o tous, amb acabats que permetin interpretar els resultats amb
correcció.
7. Realitzar composicions tridimensionals en
baixa tecnologia, plàsticament expressives, equilibrades
i originals, amb l'organització i descomposició
de formes lineals, laminars i volumètriques, i amb ús
de tècniques i acabats suficients que permetin interpretar
els resultats amb correcció.
8. Representar tridimensionalment formes de
l'entorn quotidià amb diferent grau de realisme o d'esquematització.
9. Construir modulacions, de poca complexitat,
que permetin estructurar l'espai de manera lògica, racional
i variable, aplicant tècniques de repetició, ordenació
i entropia.
10. Planificar i seguir, d'una manera activa
i responsable, processos de treball d'acord amb una intenció
o proposta prefixada, tot desenvolupant conscientment les fases
necessàries: recollida d'informació, maduració
de la idea, esborranys, proves tècniques i de materials,
prototips, realització de l'obra definitiva, si escau,
i valoració de resultats i processos.
11. Identificar diferents sistemes elementals
de reproducció manual, mecànica, informàtica
i industrial de la forma tridimensional i valorar, mitjançant
l'experimentació i/o la reflexió, les aplicacions
i les aportacions expressives d'aquests sistemes.
12. Expressar idees mitjançant la narració
plàstica tridimensional, amb sistemes discursius com
associacions, comparacions, analogies i metàfores amb
materials objectes i referents diversos.
13. Seleccionar d'entre les diferents metodologies
processals, tècniques, materials i tractaments cromàtics,
els més adients per a l'elaboració d'una determinada
proposta i per a l'expressió personal.
14. Analitzar i valorar els aspectes tècnics,
informatius, artístics i culturals de les manifestacions
plàstiques tridimensionals, i conèixer i apreciar
les obres d'escultura, arquitectura, i altres manifestacions
tridimensionals del patrimoni artístic proper.
15. Distingir les aplicacions pràctiques
o estètiques de les manifestacions plàstiques
tridimensionals quotidianes, i identificar les característiques
més notables de la seva configuració i que determinen
la funció principal.
16. Comportar-se en l'aula-taller de manera
responsable especialment evidenciada en la cura d'estris i materials
propis, d'altre alumnat i del centre, en l'ús conscient
de les instal·lacions, i en el respecte envers els treballs
dels companys i les companyes.
17. Emprar amb propietat la terminologia pròpia
de la matèria, pel que fa a materials, eines i tècniques.