GUIA DIDÀCTICA

 

INTRODUCCIÓ

Aquesta WebQuest està pensada per a la formació del professorat.

Proposa que el professorat navegui per internet per tal de descobrir què són les WebQuest, com utilitzar els recursos per a les classes de tutoria, poder esquematitzar la informació de forma clara.

Per assolir l'objectiu del projecte, que es planteja com un treball col·laboratiu, cal que els aprenents utilitzin de manera guiada la xarxa com a font d'informació.

 

 


PROCÉS

És important que el professorat pugui desenvolupar les activitats en grup, ja que d'aquesta manera les aportacions són més riques i es permet l'ajuda i la col·laboració entre els diferents membres.
Temporització de la sessió:

Una sessió (d’unes dues/tres hores aproximadament) per tal de realitzar la recerca d'informació i sobre tot per l’exposició i posada en comú a la resta dels companys/es

Mentre dura aquesta sessió es proposa al professorat a participar en un fòrum per tal que la gent pugui anar expressant quines són les avantatges i/o els inconvenients d’aquesta metodologia de treball.

 


AVALUACIÓ

L'avaluació ha de recollir tres punts de vista:

Formal: correspon únicament a la presentació dels fulls en format Word i exposició final del treball realitzat, igualar el tipus de lletra, imatges ben col·locades, portada amb les dades d'identificació,.....

D'ús de les eines de navegació: saber escriure l'adreça de la pàgina inicial, entrar als enllaços, sortir dels mateixos, anar endavant, enrera, aturar la descàrrega de la pàgina, seleccionar el text o la imatge a copiar ...

Des del punt de vista dels continguts curriculars: explicació del treball i la informació a la resta dels companys, assoliment de conceptes, idees,... També dels hàbits: treball en equip, apropament a les realitats que s'han conegut, interès per participar en l'activitat ...

 


CONCLUSIÓ

Per saber quins recursos informàtics hi ha a la xarxa, sobre l’acció tutoria, cal  navegar per internet per poder treure la informació  necessària.  El millor és descobrir-ho a partir de participar en una WebQuest.

 

 


CRÈDITS

Recursos utilitzats pel desenvolupament d'aquesta WebQuest::

http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/tutoria/index.htm

De mestr@ a mestre/a. Recursos a l'aula

Bernie Dodge creadora del recurs didàctic anomenat WEBQUEST, i d'on podem baixar una plantilla per a realitzar WebQuest.

Comunitat catalana de WebQuest