PROCÉS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.- Feu grups de 3 o 4 persones.

 

2.- Trieu una d’aquestes activitats que estan desenvolupades amb PBL i tenen en compte totes les habilitats o intel·ligències múltiples dels vostres alumnes:

Activitat 1:

Educació intercultural: Intel·ligència Lingüística

La tieta de la Gemma que és catòlica i practicant, ha tingut el seu primer fill. La seva germana li pregunta quan batejaran al nen. Li respon que el seu fill decidirà lliurement si vol, o no batejar-se, ja que el seu marit no és creient.

           Possibles opcions:

Ø      Intentar convèncer als pares del nen per a què el bategin donant un argument raonable.

Ø      Batejar al nen sense que ho sàpiguen els pares.

 

Activitat 2:

Educació mediambiental: Intel·ligència Naturalista

L’Ajuntament d’un poble d’alta muntanya proposa la construcció d’una estació d’esquí alpí. Al poble hi ha dues postures: uns defensen la construcció per a una millora econòmica per la població. Els ecologistes defensen el medi ambient

Possibles opcions:

Ø      Construcció de l’estació d’esquí argumentada raonadament.

Ø      Declaració de Parc Natural.

 

Activitat 3:

Educació per a la salut: Intel·ligència Intrapersonal: Autoestima

Dues alumnes, volen estar primes com algunes models, per això opten a reduir la ingesta d’aliments als àpats. Uns companys se’n adonen i volen ajudar-les explicant-ho al tutor i unes altres no.

Possibles opcions:

Ø      No explicar res al tutor i buscar exercicis d’autoestima per a fer individualment.

Ø      Explicar al tutor per poder ajudar a les noies.

 

Activitat 4:

Educació emocional: Mediació: Intel·ligència Interpersonal

Un nen més gran que tu et diu que quan surtis del col·legi t’esperarà al carrer per pegar-te, sense donar-te explicacions d’allò que li has fet.

Possibles opcions:

Ø      M’enfado molt i sense parlar-ne, el pegaré també al carrer.

Ø      Buscarem un noi o una noia perquè ens faci una mediació i parlarem, argumentarem els nostres problemes.

 

Activitat 5:

Educació del consumidor: Intel·ligència lògico-matemàtica.

Calcular els preus dels diferents menjars d’un dia  sobre un menú ràpid (sense cuinar) i un menú equilibrat (cuinant una dieta mediterrània)

Argumenta:

Ø      Una dieta de menjars ràpids.

Ø      Una dieta de menjars cuinats clàssicament.

 

Activitat 6.

Educació per a les relacions afectivo-sexuals: Intel·ligència  Musical

A la Maria li agraden les músiques i temàtiques de pel·lícules romàntiques i en Pere prefereix unes músiques més “roqueres”, unes temàtiques més fantàstiques i una mica masclistes. Buscar una pel·lícula sobre una temàtica a defensar:

Defensa:

Ø      Una temàtica romàntica.

Ø      Una temàtica

 

Activitat 7:

Educació cívica: Intel·ligència Visual-espacial

Dos germans han d’anar de casa seva  a l’escola cada dia, per això han de pensar el recorregut que faran i explicar-lo al seu germà petit.

Explica:

Ø      Un recorregut curt.

Ø      Un recorregut llarg.

 

Activitat 8

Educació per a la igualtat d’oportunitat: Intel·ligència Cinètico-corporal

Com faríeu una representació teatral o mímica sobre: com hauria de ser el repartiment de  les tasques a la llar?

Tria:

Ø      Compartides entre tots/es.

Ø      Només un sol s’encarrega de les tasques.

3.- Un cop triada una de les activitats heu de fer el següent:

          - Buscar diferents recursos informàtics, per a poder treballar els vostres alumnes, sobre les diferents  activitats triades.

Anoteu en un full, en format Word, tota la recerca.

 

http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/tutoria/index.htm

http://es.altavista.com
http://www.google.es/
 http://www.terra.es
http://www.ozu.es
http://www.excite.es
 http://es.yahoo.com/
http://infoseek.go.com/
http://www.geocities.com/ea4ct/links1.htm

 

4.- Feu alguna activitat entre tots/es els membres del grup, per als vostres alumnes,  sobre el tema triat. Vegeu un exemple a:  ACTIVITAT 1

COMENCEM!...