PROCÉS |
|
1.- Feu grups de 3 o 4
persones. 2.- Trieu una
d’aquestes activitats que estan desenvolupades amb PBL i tenen en compte
totes les habilitats o intel·ligències múltiples dels vostres alumnes: Activitat 1: Educació
intercultural: Intel·ligència Lingüística La tieta de la Gemma que és
catòlica i practicant, ha tingut el seu primer fill. La seva germana li
pregunta quan batejaran al nen. Li respon que el seu fill decidirà lliurement
si vol, o no batejar-se, ja que el seu marit no és creient. Possibles opcions: Ø
Intentar convèncer als pares del nen
per a què el bategin donant un argument raonable. Ø
Batejar al nen sense que ho sàpiguen
els pares. Activitat 2: Educació
mediambiental: Intel·ligència
Naturalista L’Ajuntament d’un poble d’alta
muntanya proposa la construcció d’una estació d’esquí alpí. Al poble hi ha
dues postures: uns defensen la construcció per a una millora econòmica per la
població. Els ecologistes defensen el medi ambient Possibles opcions: Ø
Construcció de l’estació d’esquí
argumentada raonadament. Ø
Declaració de Parc Natural. Activitat 3: Educació per a la salut: Intel·ligència
Intrapersonal: Autoestima Dues alumnes, volen estar primes
com algunes models, per això opten a reduir la ingesta d’aliments als àpats.
Uns companys se’n adonen i volen ajudar-les explicant-ho al tutor i unes
altres no. Possibles opcions: Ø
No explicar res al tutor i buscar
exercicis d’autoestima per a fer individualment. Ø
Explicar al tutor per poder ajudar a
les noies. Activitat 4: Educació emocional: Mediació: Intel·ligència
Interpersonal Un nen més gran que tu et diu
que quan surtis del col·legi t’esperarà al carrer per pegar-te, sense
donar-te explicacions d’allò que li has fet. Possibles opcions: Ø
M’enfado molt i sense parlar-ne, el
pegaré també al carrer. Ø
Buscarem un noi o una noia perquè ens
faci una mediació i parlarem, argumentarem els nostres problemes. Activitat 5: Educació del consumidor: Intel·ligència
lògico-matemàtica. Calcular els preus dels
diferents menjars d’un dia sobre un
menú ràpid (sense cuinar) i un menú equilibrat (cuinant una dieta
mediterrània) Argumenta: Ø
Una dieta de menjars ràpids. Ø
Una dieta de menjars cuinats
clàssicament. Activitat 6. Educació per
a les relacions afectivo-sexuals: Intel·ligència Musical A la Maria li agraden les músiques i temàtiques de
pel·lícules romàntiques i en Pere prefereix unes músiques més “roqueres”, unes
temàtiques més fantàstiques i una mica masclistes. Buscar una pel·lícula
sobre una temàtica a defensar: Defensa: Ø
Una temàtica romàntica. Ø
Una temàtica Activitat 7: Educació
cívica: Intel·ligència Visual-espacial Dos germans han d’anar de casa seva a l’escola cada dia, per això han de pensar
el recorregut que faran i explicar-lo al seu germà petit. Explica: Ø
Un recorregut curt. Ø
Un recorregut llarg. Activitat 8 Educació per
a la igualtat d’oportunitat: Intel·ligència
Cinètico-corporal Com faríeu una representació teatral o mímica sobre:
com hauria de ser el repartiment de
les tasques a la llar? Tria: Ø
Compartides entre tots/es. Ø
Només un sol s’encarrega de les
tasques. 3.- Un cop triada una
de les activitats heu de fer el següent: - Buscar diferents recursos informàtics, per a
poder treballar els vostres alumnes, sobre les diferents activitats triades. Anoteu en un full, en
format Word, tota la recerca. http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/tutoria/index.htm http://es.altavista.com 4.- Feu
alguna activitat entre tots/es els membres del grup, per als vostres
alumnes, sobre el tema triat. Vegeu un
exemple a: ACTIVITAT 1 COMENCEM!... |