| 
   PROCÉS  | 
 
| 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
  
   1.- Feu grups de 3 o 4
  persones. 2.- Trieu una
  d’aquestes activitats que estan desenvolupades amb PBL i tenen en compte
  totes les habilitats o intel·ligències múltiples dels vostres alumnes: Activitat 1:  Educació
  intercultural: Intel·ligència Lingüística La tieta de la Gemma que és
  catòlica i practicant, ha tingut el seu primer fill. La seva germana li
  pregunta quan batejaran al nen. Li respon que el seu fill decidirà lliurement
  si vol, o no batejar-se, ja que el seu marit no és creient.            Possibles opcions: Ø     
  Intentar convèncer als pares del nen
  per a què el bategin donant un argument raonable. Ø     
  Batejar al nen sense que ho sàpiguen
  els pares. Activitat 2:  Educació
  mediambiental: Intel·ligència
  Naturalista L’Ajuntament d’un poble d’alta
  muntanya proposa la construcció d’una estació d’esquí alpí. Al poble hi ha
  dues postures: uns defensen la construcció per a una millora econòmica per la
  població. Els ecologistes defensen el medi ambient  Possibles opcions: Ø     
  Construcció de l’estació d’esquí
  argumentada raonadament. Ø     
  Declaració de Parc Natural. Activitat 3:  Educació per a la salut: Intel·ligència
  Intrapersonal: Autoestima Dues alumnes, volen estar primes
  com algunes models, per això opten a reduir la ingesta d’aliments als àpats.
  Uns companys se’n adonen i volen ajudar-les explicant-ho al tutor i unes
  altres no. Possibles opcions: Ø     
  No explicar res al tutor i buscar
  exercicis d’autoestima per a fer individualment. Ø     
  Explicar al tutor per poder ajudar a
  les noies. Activitat 4:  Educació emocional: Mediació: Intel·ligència
  Interpersonal Un nen més gran que tu et diu
  que quan surtis del col·legi t’esperarà al carrer per pegar-te, sense
  donar-te explicacions d’allò que li has fet. Possibles opcions: Ø     
  M’enfado molt i sense parlar-ne, el
  pegaré també al carrer. Ø     
  Buscarem un noi o una noia perquè ens
  faci una mediació i parlarem, argumentarem els nostres problemes. Activitat 5:  Educació del consumidor: Intel·ligència
  lògico-matemàtica. Calcular els preus dels
  diferents menjars d’un dia  sobre un
  menú ràpid (sense cuinar) i un menú equilibrat (cuinant una dieta
  mediterrània)  Argumenta:  Ø     
  Una dieta de menjars ràpids. Ø     
  Una dieta de menjars cuinats
  clàssicament. Activitat 6. Educació per
  a les relacions afectivo-sexuals: Intel·ligència  Musical A la Maria li agraden les músiques i temàtiques de
  pel·lícules romàntiques i en Pere prefereix unes músiques més “roqueres”, unes
  temàtiques més fantàstiques i una mica masclistes. Buscar una pel·lícula
  sobre una temàtica a defensar: Defensa: Ø     
  Una temàtica romàntica. Ø     
  Una temàtica  Activitat 7:  Educació
  cívica: Intel·ligència Visual-espacial Dos germans han d’anar de casa seva  a l’escola cada dia, per això han de pensar
  el recorregut que faran i explicar-lo al seu germà petit. Explica: Ø     
  Un recorregut curt. Ø     
  Un recorregut llarg. Activitat 8 Educació per
  a la igualtat d’oportunitat: Intel·ligència
  Cinètico-corporal Com faríeu una representació teatral o mímica sobre:
  com hauria de ser el repartiment de 
  les tasques a la llar? Tria: Ø     
  Compartides entre tots/es. Ø     
  Només un sol s’encarrega de les
  tasques. 3.- Un cop triada una
  de les activitats heu de fer el següent:            - Buscar diferents recursos informàtics, per a
  poder treballar els vostres alumnes, sobre les diferents  activitats triades.  Anoteu en un full, en
  format Word, tota la recerca. http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/tutoria/index.htm http://es.altavista.com 4.- Feu
  alguna activitat entre tots/es els membres del grup, per als vostres
  alumnes,  sobre el tema triat. Vegeu un
  exemple a:  ACTIVITAT 1 COMENCEM!...  |