Pic de Bassiero des d'Amitges

El Bassiero és el cim més alt entre les valls de Sant Maurici i de Gerber i ofereix una vista àmplia com pocs. No és un tres mil, però s'hi acosta i en supera a molts tant per la dificultat com per la bellesa. És d'aquells pics que ens fa sentir la naturalesa amb tota la seva potència, grandesa i excel·lència.

Des d'Espot es pot agafar taxis fins a l'estany de Sant Maurici, que és el que es preveu en aquesta descripció. Es pot pujar amb taxis fins al refugi d'Amitges, cosa que estalvia una hora i mitja de pujada. També es pot sortir des de l'aparcament que hi ha a l'entrada del parc, entre Espot i Sant Maurici. En aquest cas cal comptar dues hores més i un desnivell de 1.250 m.

Durada: 7.00 h.
Desnivell: 970 m.
Dificultat: F3;T3. Cresta final de grimpada molt dreta i pedra no sempre segura, amb precipicis al voltant.
Alta muntanya. Bon calçat i no tenir vertigen. Si se'n té, no és aconsellable.

Estany de Sant Maurici - Refugi d'Amitges - Coll de Bassiero - Pic Occidental de Bassiero
0.00 h. Estany de Sant Maurici. 336901 - 4716549 - 1934. Comencem a caminar pujant per la pista (SW) que es dirigeix al refugi d'Amitges passant pels estanys de Ratera i de la Cabana. Es pot estalviar un tros de la pista pujant pel camí de la cascada de Ratera.

1.30 h. Refugi d'Amitges. 334778 - 4718197 - 2384. Continuem amunt fins que s'acaba la pista, entre l'estany dels Barbs, el Gran d'Amitges i el de la Munyidera (7'). Baixem per passar el rierol que uneix aquests dos últims estanys i pugem a la dreta tot revoltant l'estany Gran fins a situar-nos al peu de la coma que baixa del coll de Bassiero i sota les Agulles d'Amitges. Pugem (NW) per aquesta coma buscant els millors passos entre la tartera, sense perdre el coll de vista i que és el punt de referència. Mentre pugem tenim les Agulles d'Amitges a l'esquerra i la cresta de Bassiero a la dreta.

3.10 h. Coll de Bassiero. 335399 - 4719488 - 2717. A la cresta entre el pic d'Amitges, a l'esquerra, i el de Bassiero, a la dreta. En assolir-lo, s'obre davant nostre l'esplèndida vall de Gerber. A partir d'ara hem de seguir la cresta de la dreta (SE), molt retallada i on ens caldrà fer servir sovint les mans. Al començament passem un tros pel costat NE, entre grans blocs; després passem al costat SW, amb fort pendent a la nostra dreta, que ens obliga a estar atents i assegurar els peus i les mans.
4.11 h. Pic Occidental de Bassiero. 335668 - 4719289 - 2901. Cim alterós i magnífic, amb vista esplèndida. Al costat hi ha el cim oriental, gairebé de la mateixa alçada. La baixada la fem pel mateix camí, tot i que és possible passar pel cim oriental i retornar pel coll de la Coma de l'Abeller.

Data del recorregut: Itinerari fet el setembre de 2007.

Sant Maurici-els Encantats. Editorial Alpina.