ACCESS - NIVELL 2
Capítol 1 - Crear formularis amb l'assistent

Fins ara, per introduir i veure els registres de les taules, hem utilitzat directament les taules.
Però en casos reals en què podem tenir molts camps, els formularis poden ser més pràctics.

Un formulari és una altra forma de veure i introduir les dades d'una taula.
Un formulari sempre està associat a una taula o a una consulta. Els registres que afegim, esborrem o modifiquem en un formulari també es modifiquen a la taula i viceversa.

Podem imaginar la taula com un calaix amb un conjunt de fitxes o targetes. Cada fitxa representa un registre i conté les dades d'un element.
A la imatge podeu veure la fitxa simplificada d'un llibre de la biblioteca. Quan encara no s'utilitzaven els ordinadors, aquest era el sistema utilitzat.

Quan tenim molts camps o aquests són molt llargs, és més còmode treballar amb formularis perquè podem veure tots els camps sense haver d'utilitzar les barres de desplaçament.

L'inconvenient és que només podem veure un registre a la vegada.

COM ES CREA UN FORMULARI?

Primer cal seleccionar la pestanya Formularios de la finestra principal de la base de dades i després fer clic al botó Nuevo.

Començarem utilitzant un assistent per crear un formulari de forma senzilla.
Per fer-ho, al diàleg que apareixerà haurem de seleccionar l'opció Asistente para formularios i fer clic al botó Aceptar.

Apareixerà un diàleg i només haurem de seguir els passos que s'expliquen a continuació, prement el botó Siguiente quan acabem de seleccionar les opcions:

1 - Seleccionar la taula i els camps que han d'aparèixer en el formulari

Seleccionarem la taula associada al formulari amb la llista desplegable i triarem els camps que volem que apareguin al formulari. Si volem que apareguin tots, que és el més normal, només cal prémer el botó

2 - Triar com s'han de distribuir dels camps

Hem de seleccionar una de les opcions que apareixen.
Hi ha una finestra de mostra per veure aproximadament com queda cada una, però el més habitual és triar la distribució En columnas.

3 - Triar l'estil del formulari

També tenim una finestra per poder veure com és cada un dels estils.
Hi ha alguns de molt atractius però tingueu en compte que és molt important la claredat amb què es veuen les dades.

4 - Posar nom al formulari

Normalment deixarem el nom per defecte, que és el mateix que el de la taula.
També podem triar entre obrir el formulari per començar a introduir dades o obrir-lo en mode disseny per canviar el format. De moment seleccionarem la primera opció i farem clic al botó Terminar per començar a treballar amb el formulari.

COM S'UTILITZA UN FORMULARI?

A la imatge podeu veure un formulari per introduir les dades de la taula Llibres.

Hi ha una barra de navegació a la part inferior de la finestra per poder veure els diferents registres i un botó per crear un registre nou.

També veiem els diferents camps d'un dels registres (el registre 1 en aquest cas).
Si tenim algun camp de tipus Sí/No, al formulari apareixerà com una casella de verificació.

Per editar els diferents camps només cal que posem el cursor a dins fent clic amb el ratolí o saltant d'un camp al següent amb la tecla de tabulació.
També podem saltar al camp anterior si mantenim premuda la tecla "shift" (majúscules) i premem la tecla de tabulació.

Cal seguir les mateixes recomanacions que vam veure per introduir dades a les taules.

Un cop hem acabat de treballar amb el formulari ja podem tancar la finestra.
El formulari queda guardat a la llista de formularis i el podrem utilitzar sempre que vulguem.
Més endavant ja veurem com el podem modificar per deixar-lo totalment al nostre gust, però si voleu fer proves, només cal seleccionar-lo i fer clic al botó Diseño.

ApuntsOfficeAccess
ÍndexSegüent