Les funcions matemàtiques
3D són funcions en què el valor resultant depén de
dues variables en lloc d'una, com passava amb les funcions que hem vist
al capítol anterior.
Un exemple podria
ser la funció Z = x *
y.
Per representar-la,
cal donar valors tant a la varible X com a la Y i trobar
la Z realitzant el càlcul corresponent.
Els
valors de la variable X els podem posar a la columna A,
igual que fèiem amb les funcions d'una variable. Els valors de
la variable Y els posarem a la fila 1.
Finalment, la fórmula la posarem a la casella B2, però
tenint en compte que ara cal substituir la X per $A2 i la
Y per B$1.
ATENCIÓ: és molt important posar correctament el símbol
$ perquè sinó, al copiar la fórmula a la resta
de caselles, el resultat serà incorrecte.
El mètode més
ràpid per copiar la fórmula a les altres caselles és:
-Seleccionar la casella amb la fórmula i copiar-lala copiem
- Seleccionar totes les caselles on ha d'anar i enganxar-la.
Ara
només falta representar-ho:
- Primer seleccionem totes les caselles, incloent els encapçalaments.
- Deprés utilitzem com sempre l'assistent per generar gràfics,
seleccionant el tipus de gràfic que es diu Superficie.
ATENCIÓ: és molt important triar el tipus de gràfic
de superfície per tal que el gràfic es vegi en 3D, com el
de la figura.
Podeu fer doble clic
sobre les diferents parts del gràfic per canviar la configuració:
ocultar o mostrar els valors, canviar el nombre de colors, amagar les
línies, canviar el tipus o la mida de les lletres, etc.
Es pot canviar l'orientació
del gràfic fent clic a qualsevol de les cantonades i arrossegant.
|