Del primer Cicle al segon Cicle d’Educació Infantil.
Amb la finalitat d’ajudar en aquest procés d’adaptació a la nova escola, pot anar molt bé, sempre que sigui possible, tenir informació de la llar d’infants o de les diferents llars d’infants de les quals provenen els nens/es que iniciaran el segon Cicle d’Educació Infantil.

Es poden fer trobades entre mestres dels dos cicles per intercanviar metodologies i per parlar de la tasca que realitzem amb els nens i nenes. És important que es doni aquest traspàs d’informació bidireccional, de manera que hi hagi una coordinació entre els dos Cicles d’Educació Infantil amb cooperacions i aportacions mútues.

Segur que ens serà d’ajuda en l’inici de curs conèixer algunes característiques de cada nen i nena en particular, valuosa informació que ens poden traspassar des de la llar d’infants.

Fins i tot durant el curs anterior es pot mirar de preparar amb els nens i nenes el traspàs, de manera que el grup de nens i nenes puguin visitar l’escola on aniran el curs següent, conèixer la que serà la seva aula, poder jugar en el pati.

Potser en algun cas també serà possible que els vagi a visitar a l’escola bressol qui serà el seu mestre del proper curs . D’aquesta manera, quan encara estan a la llar d’infants, ja se’ls pot anar preparant per la seva integració a l’escola.