|
Què poden fer els pares i mares per
facilitar l’adaptació? |
|
Els mateixos pares i mares poden estar preocupats o intranquils
per saber com els hi anirà als seus fills i filles en el
nou entorn escolar. Alguns, si tenen fills més grans, ja
hauran passat per aquesta situació, d’altres seran
principiants. |
|
|
|
Aquesta inquietud per saber com es trobarà el seu fill
a l’escola, si estarà ben atès,... la podrem
asserenar bastant en la reunió de mares/pares
amb el tutor/a abans d’inici de curs, quan parlem de què
succeeix durant el procés d’adaptació,
com es farà, quin serà el funcionament de l’aula,...
|
|
|
L’adaptació és més fàcil quan
els pares/mares han preparat els seus fills/es per venir a l’escola:
parlar-los d’anar a l’escola com un bon esdeveniment,
que faran amiguets, gaudiran de les joguines, el pati,... En definitiva,
transmetre als seus fills i filles confiança cap a l’escola. |
Les nenes i els nens perceben l’estat d’ànim
i l’actitud dels seus pares en relació a l’escola
i això influeix en el seu propi estat d’ànim
i en la seva actitud. Al llarg del període d’adaptació
és important, sempre que calgui, mantenir converses i entrevistes
amb els pares per poder parlar amb tranquil·litat i compartir
punts de vista sobre com va evolucionant el nen/a. |
|
|
Quant temps dura l’adaptació?
Cada nen/a necessita el seu temps per adaptar-se a l’escola,
la durada pot variar d’uns nens a uns altres. Alguns s’hi
trobaran bé de seguida, des del primer dia, a d’altres
els costarà més i pot durar unes setmanes. En ambdós
casos és normal. A vegades es donen circumstàncies
familiars especials que poden influir en com s’adapta el
nen/a a l’escola, com per exemple el naixement d’un
germà, ... i convé el diàleg amb els pares
sobre com veiem el nen/a i com ho està vivint.
|
|
Cada any i a totes les escoles hi ha nens i nenes que ploren i
protesten quan comencen P-3, per tant quan es dóna aquesta
situació cal mantenir la calma, saber que es transitori
i esperar. |
|
|
|