ACTIVITATS:
SURO DE LA CLASSE
CONTES

CARTRONETS AMB IMATGES

LÀMINES D' IMATGES

COMENCEM

MATERIAL REALITZAT AMB EL PROGRAMA FLASH

CONTE:   LA TINA BON DIA

ABECEDARI

LES BOTIGUES

PLAFONS DE COMUNICACIÓ: EL MENÚ

L' ALFABET

SURO DE LA CLASSE
Per ajudar a situar-se en el temps.  

Per respondre a les preguntes:

- Quin dia és avui?

- Ahir va ser?

- Quin temps fa?

 

 

 

 

CONTES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CARTRONETS AMB IMATGES

ALGUNS MATERIALS COM  CARTRONETS AMB IMATGES PER A PODER FACILITAR

ACTIVITATS D’ AUTOAPRENENTATGE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LÀMINES D' MATGES

Primer a partir de preguntes tancades, després més obertes, afavorir l’expressió i comprensió oral dels alumnes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COMENCEM

 

Repetició de les frases.

Assegurar la seva comprensió i una bona expressió oral.

Explicació de les activitats per a poder continuar a la classe.

 

 

 

MATERIAL REALITZAT AMB EL PROGRAMA FLASH

L’ EXCURSIÓ.   CONTE  I  ACTIVITATS

ACTIVITATS:

  •   Escoltar el conte.

  •   Repetició de les frases.

  •   Explicació del conte per part dels nens.

  •   Activitats de comprensió lectora.

 

 

 

CONTE:   LA TINA BON DIA

 

Sessió 1: 

  • Presentar la narració amb el  Power Point amb el so.

  • Repetició de les frases, amb acompanyament del gest.

  • Exercicis de comprensió oral,  formulant preguntes tancades, davant de les imatges del llibre visual del Power Point.  Ex.: La Tina dorm o la Tina va a rentar-se.

  • Després preguntes obertes: Ex.: - Què fa la Tina?        - Què esmorza la Tina? - Què es posa la Tina?

 

Sessió 2:

Al veure la imatge, escoltar el so i els nens han de repetir la frase.

Exercicis de comprensió oral, com a la sessió 1. 

Sessió 3:

Al veure les imatges els nens han d‘ anar dient les frases treballades. 

Diapositiva 1 a 6. Exercicis de reflexió fonològica. 

Respondre a preguntes com:

    -quines paraules comencen amb el primer so de Tina? 

 

Sessió 4:

Al veure les imatges els nens han d‘ anar dient les frases treballades. 

Diapositiva 7 a 12.  Exercicis de reflexió fonològica. 

Respondre a preguntes com:

     -quines paraules comencen amb el primer so de desperta?

Sessió 5.  

Expressió oral.  El nen ja pot fer una representació de les escenes treballades amb l‘ expressió oral corresponent. 

Completar frases amb respostes tancades amb el formulari del WORD.

Sessió 6: Exercicis de comprensió lectora amb activitats del clic d‘ associació frase amb la paraula que li falta per a completar-la

FORMULARI

 

 

 

 

 

 

ABECEDARI

ABECEDARI CONFEGIT PER AJUDAR-LOS A ESTABLIR TOTES LES RELACIONS SONS-GRAFIES.

AMB L’AJUT DELS COLORS PER DIFERENCIAR GRAFIES SEGURES I INSEGURES.

BASAT EN EL LLIBRE DE LES LLETRES DE COLORS DE JOSE M. CORMAND.

 

 

 

 

 

 

 

LES  BOTIGUES

 

 

LLIBRERIA I PAPERERIA

 

PASTISSERIA

 

CARNISSERIA

 

FRUITERIA

JOGUINES

 

 

LES BOTIGUES ÉS UN SUPORT VISUAL QUE PERMET  DUR A TERME PROPOSTES DIDÀCTIQUES PER TREBALLAR LA LLENGUA ORAL I ESCRITA.

RECULL D’ IMATGES AMB UNES BOTIGUES I ELS PRODUCTES QUE S’ HI PODEN TROBAR:

BOTIGA DE ROBA

CARNISSERIA – CANSALADERIA

FORN DE PA – PASTISSERIA

FRUITES I VERDURES

LLIBRERIA – PAPERERIA

PEIXATERIA

SUPERMERCAT

ACTIVITATS:

ANAR A COMPRAR.

ETIQUETAR ELS PRODUCTES AMB DIFERENTS TIPUS DE LLETRES.

TAMBÉ PERMET TREBALLAR EL CÀLCUL MENTAL.

AQUEST MATERIAL ESTÀ PENSAT PER TREBALLAR AMB UN PETIT GRUP D’ ALUMNES A L’ HORA DE FER EL SUPORT LINGÜÍSTIC I AMB UN VENTALL MOLT AMPLI DE POSSIBILITATS D’ ÚS. TANT PODEM UTILITZAR-LO AMB JOCS DE COMPRAR I VENDRE COM EN EL REPARTIMENT I CLASSIFICACIÓ DELS PRODUCTES, EN  L’ ETIQUETATGE  DELS PREUS TOT TREBALLANT LES XIFRES, ETC...

TOTES LES ACTIVITATS ES PODEN FER TANT EN ACTIVITATS DE LLENGUA ORAL COM EN ACTIVITATS DE LLENGUA ESCRITA, UTILITZANT ELS CARTELLS  DELS NOMS QUE ACOMPANYEN CADA PRODUCTE.

 

 

 

 

 

 

PLAFONS DE COMUNICACIÓ:  EL  MENÚ

 

 

 

 

 

 

L' ALFABET

 

 

 

INICI