Aquesta secció ofereix
diversos documents relacionats amb la didàctica de les ciències naturals, especialment
la biologia.
L’enfocament ciència, tecnologia i societat per a l’ensenyament de les ciències naturals Ramon Grau |
Introdueix les bases de l'enfocament ciència, tecnologia i societat, tant en relació a enfocaments curriculars com pel que fa al disseny d'unitats didàctiques i activitats d'aprenentatge. | |
Tener ideas y ponerlas a prueba Ramon Grau |
Presenta un joc de cartes, Eleusis, que permet introduir l'alumnat en el pensament deductiu i hipotètic-deductiu. | |
Preparar els professors per ensenyar eficaçment al laboratori Pinchas Tamir |
El professor Pinchas Tamir va publicar aquest article a la revista Science Education l'any 1989. En ell proporciona un seguit d'instruments que poden ajudar el professorat a millorar la seva pràctica amb les activitats experimentals. | |
Ramon Grau |
Contextualitza i dóna pautes de treball per l`ús al batxilerat de textos històric-científics en l'àmbit de l'ensenyament de l'evolució. | |
Ramon Grau |
Repassa les principals concepcions espontànies de l'alumnat en temes relacionats amb l'herència i l'evolució. Proposa orientacions didàctiques. | |
L'ús d'anàlisis mèdics a l'aula Ramon Grau |
Mostra una exemplificació de l'ús que es pot donar a classe als anàlisi de sang i d'orina. | |
¿Què hace difícil una investigación? Ramon Grau |
Analitza els diferents tipus de treballs pràctics que podem proposar a l'alumnat i discuteix aquells elements que dificulten la planificació i realització de recreques. | |
Jordi de Manuel i Ramon Grau |
Estudia l'origen de les dificultats per a l'aprenentatge de l'evolució i exemplifica diferents activitats que poden ajudar el professorat per ensenyar aquest contingut. | |
Concepciones
en biologia Jordi de Manuel i Ramon Grau |
Repasa els diferents origens de les concepcions espontànies en biologia i fa una síntesi de les principals idees prèvies de l'alumnat. | |
... |