Tornar / Presentació del problema / Delimitació de recursos i accions. Planificació / Treball individual / Treball de grup
Huracans Delimitació del problema
Individualment
1. Assegureu-vos que enteneu el significat global del text. Proveu d'escriure un titular per aquesta notícia.
En grup de 3 persones
2. Què podeu dir sobre cadascun dels terme destacats en negreta? Escriviu-ne el significat o expliqueu què volen dir amb les vostres paraules.
3. Intenteu descriure breument i amb concreció la situació que explica el text. Feu-ho identificant la idea clau de cadascun dels 3 paràgrafs.
4. Entre tots plegats elaboreu un mapa conceptual amb els conceptes que segueixen: Huracà, Catàstrofe natural, Pluges intenses, Vents molt forts, Devastació, Víctimes, Persones desplaçades, Epidèmies, Inundacions, Còlera.
Al mapa afegiu allò que sabeu en relació a què és i cóm es produeix un huracà, cóm es classifiquen i s'anomenen, de què depèn la seva força devastadora, les regions geogràfiques on es formen, on s'han donat els huracans més destructors, etc.
5. Copieu la graella següent a la vostra llibreta i contesteu les preguntes que planteja.
|
Es contesta al mapa? SI/NO | Falta informació? SI/NO Quina informació? |
a. Què és un huracà? |
|
|
b. Com es produeix un huracà? |
|
|
c. En quins llocs de la Terra es donen els huracans? Per què? |
|
|
d. Què caracteritza la força d'un huracà? |
|
|
e. Son iguals tots els huracans? |
|
|
f. Com es classifiquen els huracans? |
|
|
g. Quins han estat els huracans més destructors? Quines zones han afectat? |
|
|
h. Com s'escullen els seus noms? |
|
En grup de 3 persones
6. Consultant la taula, mireu de deixar ben clar, anotant-ho tot seguit, què és allò que sabeu i què és allò que no sabeu en relació a les preguntes sobre els huracans
Tornar / Presentació del problema / Delimitació de recursos i accions. Planificació / Treball individual / Treball de grup