CEIP Miguel Hernández
BLOC 3:

ESCOLA-IES

OBJECTIUS GENERALS

- Enfortir les relacions entre Primària i Secundària.
- Fomentar l'intercanvi d'informació a nivell de programacions i impressions entre les dues institucions.

OBJECTIUS CONCRETS

- Fomentar l'intercanvi de programacions i metodologia de treball.
- Enfortir les relacions i fomentar  el treball conjunt entre ambdós centres.
- Col·laborar en la formació dels grups.
- Coordinació entre tutors de Primària i Secundària per realitzar el seguiment i
  l'adaptació dels alumnes a l'ESO.

METODOLOGIA

La metodologia que s'ha dut a terme amb l'IES Pau Casals i la nostra escola han estat bàsicament reunions d'intercanvi d'impressions i reunions per consensuar decisions.

ACTIVITATS

Escola

-  Reunions periòdiques de coordinació amb el tutor/a de la classe de 6è per tal d'anar aplicant criteris correctius sobre el calendari establert, sobre estratègies a seguir o per notificar qualsevol informació pertinent.
    -  Reunions periòdiques de coordinació entre l'educador/a ,la direcció del Centre i l'URBAN per tal de fer el seguiment del Projecte i posar en comú temes de matriculació i de treball amb els IES.

-Reunió per presentar el Projecte.
    -Reunió per explicar què s'ha fet i què es vol fer. Per tal d'implicar l'IES
      en el Projecte.
    -Convidar al Professorat de l'IES Pau Casals a participar d'algunes de  les
     activitats que fan els alumnes de 6è (exposició del crèdit de síntesi, obres de
     teatre, festa de final de curs, festa de Miguel Hernández...)
    -Reunió per valorar l'entrada del grup- classe a l'ESO.
    -Reunió per consensuar el full de valoració dels alumnes que es retornarà a
     l'escola.
    -Reunió per fer el buidatge del full de valoració i intercanviar impressions
     sobre el grup-classe.

CONCLUSIONS

A nivell de relació amb l'Institut, en un principi, tot i que la resposta que hem obtingut  del centre ha estat sempre correcte, ens feia por que no hi veiessin la utilitat del projecte, ja que el seu discurs principal era que els nens no tenen més dificultats que les pròpies derivades d'un canvi de centre  i que aquestes intranquil·litats desapareixien en les dues primeres setmanes de curs. Però la relació que s'ha establert amb l'Institut s'ha anat enfortint a mesura que s'ha anat desenvolupant el Projecte. A més, la bona disponibilitat de l'Institut ha facilitat notablement la nostra feina.
    Destaquem com a molt important la disponibilitat de  l'Institut per mostrar  als nostres alumnes de 6è  no només les seves instal·lacions sinó també per oferir alguna d'aquestes aules i el seu propi professorat per fer una classe pràctica.

Tornar   Clica per tornar on estaves.