ESCOLA-IES
OBJECTIUS GENERALS
- Enfortir les relacions
entre Primària i Secundària.
- Fomentar l'intercanvi
d'informació a nivell de programacions i impressions entre les dues
institucions.
OBJECTIUS CONCRETS
- Fomentar l'intercanvi
de programacions i metodologia de treball.
- Enfortir les relacions
i fomentar el treball conjunt entre ambdós centres.
- Col·laborar
en la formació dels grups.
- Coordinació
entre tutors de Primària i Secundària per realitzar el seguiment
i
l'adaptació
dels alumnes a l'ESO.
METODOLOGIA
La metodologia que s'ha dut a terme amb l'IES Pau Casals i la nostra escola han estat bàsicament reunions d'intercanvi d'impressions i reunions per consensuar decisions.
ACTIVITATS
Escola
- Reunions periòdiques de coordinació amb el tutor/a
de la classe de 6è per tal d'anar aplicant criteris correctius sobre
el calendari establert, sobre estratègies a seguir o per notificar
qualsevol informació pertinent.
- Reunions periòdiques de coordinació entre l'educador/a
,la direcció del Centre i l'URBAN per tal de fer el seguiment del
Projecte i posar en comú temes de matriculació i de treball
amb els IES.
Institut
-Reunió per presentar el Projecte.
-Reunió per explicar què s'ha fet i què es vol fer.
Per tal d'implicar l'IES
en el Projecte.
-Convidar al Professorat de l'IES Pau Casals a participar d'algunes de
les
activitats que fan els alumnes de 6è (exposició del crèdit
de síntesi, obres de
teatre, festa de final de curs, festa de Miguel Hernández...)
-Reunió per valorar l'entrada del grup- classe a l'ESO.
-Reunió per consensuar el full de
valoració dels alumnes que es retornarà
a
l'escola.
-Reunió per fer el buidatge del full de valoració i intercanviar
impressions
sobre el grup-classe.
CONCLUSIONS
A nivell de relació amb l'Institut, en un principi, tot i que la
resposta que hem obtingut del centre ha estat sempre correcte, ens
feia por que no hi veiessin la utilitat del projecte, ja que el seu discurs
principal era que els nens no tenen més dificultats que les pròpies
derivades d'un canvi de centre i que aquestes intranquil·litats
desapareixien en les dues primeres setmanes de curs. Però la relació
que s'ha establert amb l'Institut s'ha anat enfortint a mesura que s'ha
anat desenvolupant el Projecte. A més, la bona disponibilitat de
l'Institut ha facilitat notablement la nostra feina.
Destaquem com a molt important la disponibilitat de l'Institut per
mostrar als nostres alumnes de 6è no només les
seves instal·lacions sinó també per oferir alguna
d'aquestes aules i el seu propi professorat per fer una classe pràctica.